Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés

Ajánló

Neo Interactive

 

Nevéhez fűződik az első ügynökségi Google fiók létrehozása és keresőkampány futtatása (2002-ben), az első magyarországi online rádiókban futó kampány, az első hazai wapkampány, az első hazai gerillamarketinget alkalmazó teljeskörű online kampány (Fanta Vadmálna Boy), az első közösségi márkaklub (iWiW Coke Club) vagy az első hazai valós idejű social média marketing kampány (Vatera Vera).

 

A neo fejlesztette és üzemelteti a nagy méretű fájlok ingyenes és regisztráció nélküli küldését biztosító Mammutmail.com oldalt, illetve a Médiapédiát és egyéb tematikus wikiket (Ecopédia, Patikapédia, Energiapédia, Vinopédia, Biciklopédia stb.).

 

 


Médiapédia szócikk találomra

reputáció

 

Reputáció (Azaz: ismeretség, elismertség, elfogadottság, megbecsültség, jó hírnév) A szervezetek számára kívánatos cél a reputáció legmagasabb fokának elérése. Az optimális állapotban a szervezet és környezete információkat szerez egymásról, azokat kölcsönösen megértik, kialakul az egyetértés, és a bizalom, aminek a következménye, hogy egymást kölcsönösen támogatni fogják. Kialakul a szervezet és környezet közötti konszenzus.

„A hírnevet számtalan jócselekedettel lehet csak felépíteni, de egyetlen rossz mozdulattal le lehet rombolni.” – mondta Benjamin Franklin, a legendás amerikai feltaláló és államférfi. Szavai 200 évvel ezelőtt ugyanúgy állták a helyüket, mint napjainkban. Warren Buffet, amerikai befektető is elgondolkozhatott Franklin fenti szavain, amikor kijelentette: „A jó vállalati hírnevet 20 éven át építheted fel, de akár 5 perc alatt lerombolhatod. Ha ezen elgondolkozol, akkor számos dolgot máshogyan csinálsz majd.”

Egy 2008 őszén készült felmérés szerint a magyar cégek 96%-a érzi fontosnak, illetve nagyon fontosnak cége hírnevét az üzleti versenyben. Fontosabb adatnak tűnik, hogy a cégvezetők úgy gondolják, hogy a vállalat értékének átlagosan 51%-át adja a vállalati hírnév.

A public relations egyik – talán A – legfontosabb feladata, hogy aktívan építse, gondozza, és olykor megvédje a cég hírnevét. Erre a kommunikáció teljes tárháza áll a szakember rendelkezésére – a belső kommunikáció eszközei (hírlevelek, intranet, képzések és céges rendezvények) éppúgy, mint a [külső kommunikáció]? „fegyverei” (médiakapcsolatok, rendezvények és események szervezése, az üzleti felelősségvállalás – vagyis CSR – eszközei, public affairs, stb.) A cég vállalati stratégiájában így nagyon fontos szerepet játszik.

A hírnév kialakításakor nem szabad elfelejtenünk, hogy egy vállalat mindennel (cég logója, székhelye, a sajtóközlemény kreativitása, a tárgyalóiroda rendje, a friss virág az ügyfélszolgálati pulton…) és mindenkivel (a vezérigazgató nyilatkozata a médiának, a szóvivő helytállása, az ügyfélszolgálat kedvessége, munkatársunk elégedettsége és történetei a családjának, stb.) kommunikál a külvilág felé.

Legfontosabb szövetségeseink természetesen a saját munkatársaink, akik képesek a magasba emelni, de a mélységekbe is dönteni a céget. A médiával való jó viszony elengedhetetlen, ahogyan fontosak az iparági, üzleti és lakossági kapcsolataink is.

A bajt persze mindig jobb megelőzni, mint elszenvedni. Az ún. issue management (közügyek menedzselése) ebben segít, ugyanis feltérképezi azokat a lehetséges ügyeket, amelyek hatással lehetnek a vállalatunkra. A közügyek menedzselése már stratégiai folyamat, mert egy közügy lehet lappangó, vagy láthatatlan is, esetleg csak a jövőben lehet hatással a cégre. A proaktív kommunikáció ekkor nagyon sokat jelenthet. Az issue management kezelését elláthatja a [kommunikációs igazgató]? is, de ajánlott szakembert alkalmaznunk erre a célra.

Ha beütött a krach, akkor nem marad más, mint a [kríziskommunikáció]?. A hírnév megvédése – de legalább a károk enyhítése – érdekében gyorsan kell cselekednünk, előre meghatározott terv és lépések szerint. A legjobb, ha tapasztalt szakemberekre bízzuk a kríziskommunikációt – noha a kommunikációs igazgató és csapata is elláthatja ezt a feladatot, amennyiben megfelelő képzésen estek át.

Soha ne feledjük: a hírnevet minden nap építetnünk kell. Ha muszáj, akkor 20 éven keresztül…

Új oldalak listája:

Toók László Flórián
Toók László Flórián (Debrecen, 1994. szeptember 3. –) magyar újságíró, szerkesztő-riporter.Toók László Flórián hosszú évek óta újságíróként tevékenykedik mind a debreceni, mind pedig ...
2023-06-19 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Kovács Zsigmond
Kovács Zsigmond autós-motoros újságíró, szerkesztő, járműipari szakfordító és szövegíró. Született 1980. ...
2022-10-06 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Contented Marketing Ügynökség
A CONTENTED Marketing Ügynökséget - eredetileg Cliffchains Kft. néven a tulajdonosok által létrehozott Cliffchains designer nyakláncmárka ...
2022-02-21 | témakör: Marketing | további részletek »»»
Herz Kreáció
Herz Kreáció online marketing ügynökség A Herz Kreáció egy német vezetőséggel működő fiatal, kreatív csapat. "Célunk, hogy ...
2021-05-31 | témakör: Marketing | további részletek »»»
onBRANDS
A www.onbrands.hu egy márka hírportál. Márkás hírek, információk, érdekességek, emberek, interjúk.Márkák ...
2021-05-26 | témakör: Brandek | további részletek »»»
Média ÁSZ
Magyarország közel 4000 médiumának adatai Megjelent: 1992-ben Jelenleg: 57. kiadás: 2020. november Megjelenik minden évben májusban és novemberben! Tartalma: Lapok (napi, heti, havi, időszaki) ...
2021-02-15 | témakör: Média | további részletek »»»
360 marketing ügynökség
A 360 Marketing ügynökség kreatív megoldásokkal és online marketing eszközökkel segíti azokat a cégeket akik piacvezetők akarnak lenni. Az ...
2020-11-23 | témakör: Cégek | további részletek »»»
Felirati
A Felirati egy 2020 augusztusában elindult hírgyűjtő, amely a felirati.com címen érhető el. Impresszuma szerint a fő tervezési szempont a végtelen egyszerűség és a kis képernyőn való ...
2020-09-21 | témakör: Média | további részletek »»»
Pavláth Zita
Pavláth Zita a Neo Interactive operatív vezetője.Több mint 20 éve van jelen a kommunikációs szakmában, ebből 6 évet töltött el integrált ...
2020-05-30 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Molnár Bálint dr.
Kommunikációs szakember, 2019-ben a Design Terminal innovációs ügynökség kommunikációs vezetője, 2020 tavaszától a Műegyetem Rektori ...
2020-01-27 | témakör: Személyek | további részletek »»»

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta