Kampány címe: Encounter (Találkozás)
Ügyfél: Coca-Cola Company
Márka: Coca-Cola
Ügynökség: McCann Erickson Madrid, Spanyolország
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Arany helyezés, 2009 (Nevezési kategória: Website és microsite)
Cél:
A Coca-Cola, mióta létezik, a boldogságot szeretné a világ felé közvetíteni. Nap, mint nap rossz híreket kapunk a világ eseményeiről, ezért szeretett volna a Coca-Cola rávilágítani arra, hogy a válság idején is megtalálhatjuk a boldogságot.
Megoldás: A legfiatalabb és a legidősebb ember találkozása
A kampány alapötlete az volt, hogy a legidősebb ember vajon mit üzenne egy, a világra még meg sem született emberke számára.
A Coca-Cola készített egy microsite-ot, amelyen bemutatta egy magzat ultrahangfelvételeit. Az oldalt bárki látogathatta, megtekinthette a felvételeket, valamint személyes jókívánságait adhatta át a szülőknek és üzeneteket küldhetett a jövevénynek az oldalon keresztül.
A kampányhoz kapcsolódó TV reklám is készült:
A reklámfilmben szereplő szöveg:
"Szervusz Aitana! A nevem Josep Mascaró. 102 éves vagyok. Szerencsés fickónak érzem magam, mert megszülettem, ahogy Te is meg fogsz hamarosan; mert átölelhettem a feleségemet; mert ismerhettem a barátaimat és el is búcsúzhattam tőlük; és szerencsésnek, mert még mindig itt lehetek.
Miért jövök el ma hozzád? Mert mindenki azt mondja majd, hogy rosszabbkor nem is születhettél volna. Válság van. De hidd el, ettől csak erősebb leszel.
Megéltem én már ennél nehezebb időket is, de a végén úgyis csak a jóra emlékszik az ember. Ne vesztegesd az idődet értelmetlen dolgokra, inkább keresd meg azt, ami igazán boldoggá tesz. Mert az idő rohan. Én már 102 évet megéltem, és remélem adatik még pár. Az élettel az a baj, hogy néha túl rövidnek tűnik. Használd ki minden percét, mert azért jöttél erre a világra, hogy boldog légy."
Eredmény:
- A születés napján, 2009.február 26-án a legidősebb ember, a 102 éves Josep Maskaró találkozott az újszülött Aitana Martinezzel.
- Emberek ezreinek az üzeneteit gyűjtötték össze a microsite-on a csecsemő számára.
Kampány:
Kampány tervezői:
Név
|
Vállalat
|
Pozíció
|
Leandro Raposo
|
McCann Erickson
|
General Creative Director
|
Hugo Olivera
|
McCann Erickson
|
Executive Creative Director
|
Monica Moro
|
McCann Erickson
|
Executive Creative Director
|
Raquel Martinez
|
McCann Erickson
|
Creative Director
|
Carlos Laserna
|
McCann Erickson
|
Copywriter
|
Miguel Ángel Salcedo
|
McCann Erickson
|
Art Director
|
Teresa Martínez
|
McCann Erickson
|
Art Director
|
Dan Manases Perales
|
McCann Erickson
|
Copywriter
|
Martin Redigolo
|
McCann Erickson
|
Planning
|
Enrique Moreno
|
McCann Erickson
|
Technical Director
|
Diego Garcia Mayoral
|
McCann Erickson
|
Front End Programmer
|
Fernando García Rodríguez
|
McCann Erickson
|
Front End Programmer
|
Josep Roure
|
McCann Erickson
|
Production Director
|
Luis Felipe Moreno
|
McCann Erickson
|
Production Director
|
Alvaro Del Coso
|
McCann Erickson
|
Art Director
|