Személyes információk:
Gábor Iván
Café Csoport, ügyvezető igazgató
Szakmai előmenetel:
1989-1990: Külügyminisztérium, német referatúra, szakmai gyakorlat
1990: Magyar Televízió, Nemzetközi Szolgáltatás Osztály
1991-1994: Wallitrade, külkereskedelemi menedzser
1994-1996: Land tévéstúdió, [kereskedelmi igazgató]?
1996-napjainkig: a Walking 34, majd a Land Walking, később a Café Reklám ügyvezetője
Közben 2000-2001: Webigen, vezérigazgató-helyettes
Egyéb tudnivalók:
A Café Reklám ügyvezetőjének életében nincsenek túlzottan éles kanyarok. Édesapja javaslatára döntött úgy 1985-ben, hogy Moszkvában, a Moszkvai Állami Nemzetközi Kapcsolatok Intézetében folytatja a tanulmányait német-francia szakon. Döntése nagyon bejött: a moszkvai egyetemi évek alatt ismerte meg szintén magyar ösztöndíjas későbbi feleségét, valamint az egy évfolyammal fölötte járó Nagy Györgyöt, aki hazaérkezése után, Veres Tiborral közösen megalapította a rendszerváltás utáni idők egyik legsikeresebb hazai vállalkozását, a pénzügyi befektető Wallist. Hazaérkezése után néhány hónapig a [Magyar Televízió]?nál (MTV) patronált külföldi forgatócsoportokat, majd wallisos lett: a cégcsoport egy külkereskedelmi érdekeltségének vezetőjeként, tévéktől a nyersbőrön át a számítógépalkatrészekig a lehető legkülönbözőbb árukkal kereskedett, főleg a volt szocialista országokba küldött felpakolt kamionokat.
A közepesen sikeres külkereskedésből maga kezdeményezte a visszavonulást a Wallis-központba, ahol egy darabig nem volt konkrét feladata, bár fizetést kapott. Idővel a Land televízióstúdió kereskedelmi vezetői pozíciójába került, hogy a tulajdonos Wallis „megbízható embereként” segítse a munkát. A kellemetlen helyzet ellenére jó kapcsolatba került a rendszerváltás előtti vasárnap estéket meghatározó Hét című tévéműsor korábbi [műsorvezető]?jével, Sándor Istvánnal, aki akkor a Landba kiszervezett műsorok gyártását felügyelte. Itt készült a Reggel, a Napkelte konkurenciájának indított, szintén MTV-s műsor, az Üzlet című gazdasági híradó, később pedig az A3 nevű csatorna programjának nagy része is. Mivel az MTV csak reklámidővel tudott fizetni a műsorokért, a Land idővel elkezdett kereskedni a reklámpercekkel, illetve a gyártott produkciókhoz szponzorokat is keresett. Az egyre szaporodó médiavásárlás és reklámkészítés kiszolgálására Gábor Iván létrehozta a Walking 34, majd a Land Walking nevű ügynökséget, erre épült később a Café Reklám. A cégcsoport vezetője egyre több embert irányított, eközben folyamatosan a szakkönyveket bújta és tanult.
Munkatársai szerint a négy idegen nyelven beszélő Gábor munkamániás, ő azonban ezt egyáltalán nem így látja. Általában nyolckor ő nyitja az irodát, hat körül viszont már haza is megy, egészen kilencig apaszerepet tölt be három gyermeke mellett, majd többnyire újabb két óra munka következik. Aktív pihenő típus: a rengeteg munkaügyi utazás mellett is utazni szeret leginkább, és nem az elegáns tengerparti szállodák all inclusive ajánlatait preferálja, hanem a városokat, utcákat, tereket és a kávéházakat.
Forrás: Kreatív.hu - Távollátó
Kapcsolódó információ: