Az inventory a leltár vagy készlet magyar szavak angol megfelelője, ami a digitális reklámozásban az adott weboldal vagy portfólió - azaz a kiadói oldal ([publisher]?) - által kínált, vagyis a felületein elérhető összes reklámmegjelenést (AI) jelenti adott idő alatt (általában havi szinten értelmezik).
A publisher-ek az inventory-jukat két résztre oszthatják. Az elsődleges inventory-t a hagyományos sales csatornákon - pl. saját értékesítő csapat, sales house - értékesítik, és garantálják a reklámok kihelyezését. Az itt eladatlan másodlagos inventory ezzel szemben nem garantált, hanem aukciós modellben értékesített ad network-ökön, DSP-ken (Demand Side Platform-okon) vagy ad exchange-eken, ahol az aukció többnyire valós idejű licittel történik: [RTB]?, azaz Real-time Bidding.
Az inventory számon tartása, kezelése, priorizálása inventory management system-ben (inventory kezelő rendszerben) történik, amely funkciót például az adserverek (reklámszerverek) látnak el.
Forrás: Neo Interactive online marketing ügynökség.