Kóstoltatás alkalmával a célcsoport tagjai ingyenesen megkóstolhatják a legújabb termékeket, melyekkel forgalmas helyeken (pl.: [hipermarket]?ben, [szupermarket]?ben) felállított standoknál találkozhatnak. Hostessek a kóstoltató pult mögött főznek vagy kínálnak e termékekkel a helyszínen, ahol az illatok sok érdeklődőt odavonzanak. |
Legnehezebb feladat az első kontaktust kialakítani a potenciális fogyasztóval, rábírni őt a [kipróbálás]?ra. A kóstoltatás – mint a termékminta - által kockázatmentesen próbálhatja ki az új terméket, mellyel ha elégedett, rögtön a helyszínen meg is tudja vásárolni. Fontos a kedvező [befogadói szituáció]?, hisz a fogyasztóknak közvetlenül a vásárlás helyszínén biztosít a kóstoltatás lehetőséget a kipróbálásra, ezáltal a termékleírás mellé már más élmény is párosul, így sokkal hitelesebbé válik számára a reklámüzenet, amely nagyszámú termékértékesítés növelést generálhat. |
A kóstoltatás képes megfelelő számban elérni a célcsoport tagjait, de elengedhetetlen fontosságú a megfelelő helyszín kiválasztása. Egyes esetekben szerencsésebb hipermarketben kóstoltatni, máskor viszont előnyösebb egy kisebb szupermarketben.