Miután a hirdető megosztotta a briefet - amely tartalmazza a célokat, célcsoportokat, az időzítést és a kampányban használatos [kommunikációs eszköz]?öket - a [kreatív ügynökség]?ggel, az ott dolgozók - akár brainstorming után, akár anélkül - egyeztetnek, információt cserélnek, majd a kreatív osztályon dolgozók (szövegírók, kreatívigazgatók, art directorok) koncepciókkal, megvalósítási javaslatokkal állnak elő.
A kreatív koncepció fontos jellemzője, hogy egy irányvonalat képvisel, amely megalapozza az egységes, hatékony kommunikációt. Egy motívum, egy gondolatmenet, "egy ötlet", amelyre felfűzve, amelyet variálva és amiből mutációkat készítve azután az üzenet az adott eszközökön továbbítható a célcsoport felé.
Ha az idő engedi, az alkotók általában több koncepcióval is elő szoktak állni. Ilyenkor célszerű az ötletek alapján néhány layoutot készíteni, és azok fogadtatását a fogyasztókon (nem pedig a megbízó munkahelyén :-) előzetesen tesztelni.
"A kreatív koncepció az üzenet médiaspecifikus csomagolása."
(CreActiv Stúdió)