A piac a tényleges és potenciális [eladó]?k és [vevő]?k, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfőbb tényezői:
- kereslet
- kínálat
- ár
- [jövedelem]?
- piaci verseny
A piac kifejezés vonatkozhat egy termékre (banán piaca), egy [termékcsoport]?ra (háztartási gépek), egy földrajzi területre (balatoni piac), egy országra (Mo.) vagy egy nagyobb nemzetközi régióra (Közös Piac) a vizsgálat konkrét céljától, megközelítési módjától, adatbázisától függően.
A piac nem passzív színtere a csereaktusoknak (pl.: nem egy bevásárlóközpont), hanem élő önszabályozó rendszer, ahol a szereplőknek alapvető szabályokkal, törvényszerűségekkel kell szembenézniük. A piaci önszabályozás lényegét gyakran jellemzik a [piaci autómechanizmusok]? kifejezéssel is.