Bezár [x]
Már 2520 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Személyes információk:

Soós Zoltán

 



Szakmai előmenetel:

Szakmai pályafutásomat a "multinacionális" korszak  "hajnalán" kezdtem el ,  amikor a nemzetközi cégek  Kelet-európai, ezen belül a magyarországi irodáikat  kezdték  el  építeni.

Egész  - közel 13 éves kereskedelmi - pályafutásomra a legjellemzőbb  az "építő" kifejezés, hiszen számos esetben a kezdetektől részt vehettem a cégek kialakulásában, kialakításában, új értékesítési csapatok, mechanizmusok felépítésében . Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az értékesítés szinte minden lépcsőjét végigjárhattam , teljesen alulról kezdve. 

1992-ben a Német tulajdonú Reemtsma Debreceni dohánygyárnál kezdtem meg pályafutásomat, mint Területi képviselő Szekszárdon.

3 év  klasszikus területi képviselői (üzletkötői) munka után -talán az új üzletek felkutatásában elért eredményeim miatt- kerültem fel Budapestre, mint Országos HORECA Manager (Hotel-Restaurant-Catering). Feladatom egy addig teljesen ismeretlen értékesítési-disztribúciós csatorna feltérképezése, kialakítása volt. Az itt töltött közel 3 év alatt szereztem tapasztalatot az "építkezés" , rendszerkialakítás, emberek irányítása, motiválása terén. Munkáim során jellemző és fontos szempont volt, hogy csapatban dolgozhassak, csapatot irányíthassak. Jellemzően maximalistának tartanak, lételemem a siker, melyet -meggyőződésem- hogy kizárólag egy jó csapattal lehet elérni.

1998-ban (egy rövid Porsche Hungáriánál töltött Trade Marketing Manageri pozíció után, amit gyakorlatilag az értékesítés hiánya miatt -hiszen nem tartozott a feladataim közé- hagytam el) a Kraft Foods Hungária Kft (Jellemző termékek: Kronung, Milka, Sport szelet) felkérésére "visszaigazoltam" a klasszikus [FMCG]? szektorba. Az itt töltött közel 4 év alatt több változáson ment keresztül a cég, melyet erőteljesen jellemzett az "átépítés". Számtalan új ötlettel, stratégiaváltással, átstrukturálással részese lehettem egy sikeres periódusnak a cég életében ,  mely azt eredményezte, hogy Nagykereskedelmi Divízióvezetőből Országos Értékesítési vezetővé neveztek ki. A Kraftnál rengeteg tapasztalatot szereztem egy igazi nagy szervezet irányításában, mely tapasztalatokat  a mai napig  hasznosítok.

 

2001-ben az éppen akkor alakuló Warner Home Video Hungária (VHS és DVD értékesítés) Kereskedelmi Igazgatói pozíciójára kértek fel. A feladat több szempontból is érdekesnek bizonyult, hiszen gyakorlatilag a "nulláról" kellett felépíteni az értékesítési csapatot, struktúrát, szerződéses rendszert, árpolitikát, valamint számomra egy teljesen "idegen" termékkör sikeres értékesítését kellett biztosítani.

Többek között a sales  gyors és hatékony felépítése miatt a megalakulást követő évben a WHV piacvezető pozícióba került, melyet azóta is sikerült megtartani.

Az FMCG szektorból összeverbuvált sales csapat által hozott új értékesítési módszerekkel, ötletekkel, tárgyalástechnikával nem csak a klasszikus értelemben vett piacvezető pozíció megszerzését könyvelhetjük el sikerként , hanem azon tényt, hogy egyedülálló akciós és értékesítési  politikánk követőkre talált a versenytársaknál is. Látván a WHV akciós tevékenységének sikerességét, valamint a WHV "úttörő" szerepének kiaknázásával a többi nagy múlttal rendelkező, kiemelkedő filmforgalmazó cég-piackövető magatartással- hasonló termékkategóriákkal, árstratégiával kezdte bővíteni a termékpalettát.

A sikeres évekhez hozzájárult azon tény, hogy megteremtettük az iparági összefogást, mely által sikerült felismertetni a piac szereplőivel, hogy a DVD forgalmazáshoz és az értékesítés növeléséhez elengedhetetlen a háztartásokban található lejátszószám növelése, azaz a fogyasztóinknak "szájakat teremteni".

Ezen stratégia sikeres bevezetésével az elmúlt 3 évben, a magyarországi háztartásokban található DVD lejátszók száma  -soha és sehol eddig nem tapasztalt mértékben-  közel tízszeresére nőtt, mely által az értékesített mennyiség növekedése sem maradt el. 

Három és félévnyi a "filmvilágban" eltöltött időszak után, hosszú hónapokig tartó tárgyalás - sorozatnak köszönhetően 2005 február 1-vel csatlakoztam a Danubius Kereskedőház-hoz, mint Kereskedelmi Vezérigazgató-helyettes. Ezen váltás egy új mérföldkő az életemben  hiszen  ismételten egy számomra teljesen új iparágat kell megismernem. Nagy reményekkel és  tervekkel  kezdtem bele az új feladatba és csapatomat  már megismerve bizton állíthatom, hogy szerencsés helyzetben vagyok, hisz egy összetartó és sikerre "éhes" csapatban dolgozhatok

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta