Kampány címe: Tokyo Fashion Map - 1000 Parka Styles of Real Tokyo
Ügyfél: UNIQLO CO.
Termék: Anorák széria, tavaszi kollekció
Kampány készítője: [Dentsu]? Tokyo, Japán
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Gold helyezés, 2009
Cél:
A termékei számosságáról, szín- és anyagbeli variációiról híres UNIQLO japán ruhagyártó anorákjainak népszerűsítése céljából 2009 tavaszi kampányába bevonta a tokiói lakosokat. A cég új orkándzseki termékkollekciója 1000 stílust képviselt, amivel a cég meg szeretné bemutatni, hogy minden igény, helyzet és vásárló számára van megfelelő terméke.
Megoldás:
A kampány lényege, hogy 1000 különböző stílusú dzsekit próbál fel 1000, az utcákon véletlenszerűen felkért - eltérő korú - tokiói férfi és nő a metropolisz 15 különböző városrészében: a fiatalos és trendi Harujuku kerületben, a Ginza bevásárló és szórakoztató negyedben, az elektronikai kütyükről híres Akihabarában és Tsukijiben, ami a világ egyik legnagyobb halpiacáról ismert A próbák mindegyikéről rövidfilm készült, majd az elkészült filmeket a kampány honlapján egymás mellé helyezték. Az egymás mellé helyezett videókban a szereplők a próbálandó ruhadarabot a képből mindig balra "kinyúlva" veszik el, majd felpróbálás után jobbra "kiadják". Ezzel azt a hatást keltve, mintha egymásnak nyújtanák át a ruhadarabot, egyik videóból a másikba, kvázi láncot képezve, összekötve Tokio részeit.
A weboldalon Google-térképen is lehet keresni, és egy-egy pillanatfelvételt megnézni az adott utcára, címre kattintva. (Az 1000 dzseki stílus a Graffiti Magazine "Tokyo Graffiti" kiadványával együttműködésben készült, amely az utcai divat pillanatfotóiról ismert.)
Emellett az 1000 pillanatfelvétel a nemzetközi UNIQLO üzletekben terjesztett Tokyo Fashion Map magazinban is megjelent, ami a fotókon kívül egyéb tokiói népszerű üzleteket is bemutatott az adott területeken, sőt a privát szobáit is azoknak az embereknek, akik amúgy Tokio utcáin járnak-kelnek.
Mindezzel a "TOKIO DIVATTÉRKÉP - az igazi Tokio ezerféle dzsekistílusa" című kampány bemutatta azt, hogy az UNIQLO dzsekik hogyan passzolnak bármilyen stílushoz Tokio tipikus utcáin, a valódi divat világában.
A kampány weblapja: www.uniqlo.com/uniqlo1000/
Kampány tervezői:
|
Egyéb: Az Uniqlo March kampány esettanulmánya itt olvasható.