Bezár [x]
Már 2498 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Az ad exchange egy automatizált online hirdetési piactér, ami lehetőséget ad hirdetési felületek vásárlására és eladására. A vásárlói oldalon direkt hirdetők, médiavásárló ügynökségek, DSP-k (demand side platform-ok) vagy akár ad network-ök állhatnak, míg az eladói oldalon a [publisher]?-ek vagy a médiaoldal bármilyen képviselője.

 

Az ad exchange kialakulása válasz volt arra, hogy az ad network-ök a hirdetők számára nem elég transzparensek, illetve a kiadói oldal számára nem nyújtanak lehetőséget értékalapú árazásra és egyáltalán: kontrollra a hirdetési felületeik árai felett. Az exchange-ek tehát elősegítik a hirdetési helyek adás-vételét úgy, hogy real-time biddingben ([RTB]?) licitálhatnak a hirdetők a felületekre, miközben a kiadói oldal beállíthatja azt a minimumárat, ami alatt nem adja el a reklámhelyet. A RTB maximálisan érdekeltté teszi a médiumokat a transzparenciában, hiszen minél többet tud a felületről a hirdető, annál jobban bízik benne, és annál magasabbra hajlandó értékelni azt, magasabb árat kínálva a licitben. A RTB a másodperc tört része alatt zajlik, az internetfelhasználók nem érzékelik, hogy az általuk látott reklámok megjelenése mögött ilyen összetett folyamatok állnak. Egyes ad exchange-ekben - pl. ContextWeb - a publisher által beállított [asking price]? el nem érése esetén is lehetőség van újabb licitre, amikor folytatódik a licit immár arra, hogy a publisher egyéb ad network-jében elért árakat meghaladják. Ha ezt az árat sem éri el a licit, akkor az ad exchange nem foglalja le a hirdetési helyet, hanem az "visszadobja" a médiatulajdonosnak. Aki azt vagy a "back up" ad network-jének adja tovább, mint eladatlan inventory-t, vagy saját belső kreatívanyagait futtatja rajta.

 

A legismertebb exchange-ek:

[Right Media]? (a legelső ad exchange 2005-ös alapítással, ami 2007-től a [Yahoo]? tulajdonában van),

[Microsoft Advertising]? Exchange (korábban adECN),

DoubleClick Ad Exchange (mára a Google tulajdonában),

ContextWeb (korábban ADSDAQ),

AdJug (vezető európai exchange),

AdScale (a legnagyobb német valós idejű online hirdetési piactér).

 

 

Kapcsolódó hivatkozások:

Right Media

Microsoft Ad Exchange

DoubleClick Ad Exchange

ContextWeb

AdJug

AdScale

 

Forrás: Neo Interactive online marketing ügynökség


A szócikkhez társított címkék:
ad exchange , ad network , médiavásárlás
Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta