Bezár [x]
Már 2496 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Szponzorált linkek


A "klasszikus reklámügynökség egyik leggyorsabban fejlődő részlege a médiaosztály, azaz a média volt. A múlt idő használatát nem az indokolja, hogy temetnünk kell a médiát, sőt. Az egykori médiarészlegek döntő többsége - elsősorban a nemzetközi ügynökségek esetében - mára ugyanis levált a full service reklámügynökségről, és önálló céggé, médiaügynökséggé alakult.

 

Hogy is kezdődött? Egy reklámkampány elkészítésénél magától értetődő volt, hogy a reklámok hatékony elhelyezéséhez is szakemberek kellenek. A médiaosztályokat az az igény hívta életre, hogy az elkészült reklámanyagokat el kell juttatni a különböző médiumokhoz, amelyek aztán megjelenítették azokat. Szükség volt olyan kollégákra, akik a médiatulajdonosokkal tartják a kapcsolatot, kialkudják (szakmai szlogenben: lenegózzák) a hirdetési árakat, megrendelik a hirdetési helyeket, és ellenőrzik a számlákat. A reklámügynökségi médiamunka tehát a gyakorlati kérdések megoldását, a mai terminológia szerint a médiavásárlását jelentette. A médiakutatást is felvállaló kutatócégek révén a médiások feladata azonnal kibővült: előtérbe került a reklámok hatékony elhelyezésének kérdése, hol, mikor hogyan és mennyiért érjük el a fogyasztót. Ma, a médiaügynökségek korában a médiások szerepe, léte már megkérdőjelezhetetlen.

 

Ha az ügynökség úgy határoz, hogy sajtóhirdetésre van szükség:

 

- A médiatervező dönti el, hogy mely lapokban hányszor, mikor és mennyi ideig jelenjen meg a hirdetés.

- A médiavásárló ellenőrzi, hogy a tervezett számokban vannak-e reklámhelyek, letárgyalja a megjelenések árát, a helyét, megrendeli a hirdetést.

- A médiavásárló vagy a traffic eljuttatja a nyomdakész anyagot a kiadóhoz.

- Ha megjelenik a hirdetés, a médiavásárló ellenőrzi azt, a ha minden rendben talál, elindítja a számlázási folyamatot.

 

A médiaosztály, -részleg, -divízió (vagy médiaügynökség) feladata, hogy meghatározza,a hirdetések hogyan helyezhetőek el  optimálisan a különböző médiumokban - ezt nevezzük médiatervezésnek -,valamint hogy a tervezett  médiumokban az árakat letárgyalja, megrendelje a kampányt , ellenőrizze a reklámmegjelenéseket, majd elindítsa a számlázási folyamatot. A médiamunka a marketingkommunikációs tevékenységnek ugyanúgy szerves része, mint a stratégiai tervezés vagy a kreatívkoncepciók megalkotása: minden döntéshez a hirdetett márka piaci és kommunikációs helyzetének ismerete szükséges.

 

A médiaosztály, illetve az ügynökség felépítése hasonlít a full service ügynökség többi részlegének szerkezetéhez. Igazgatójának irányítása alatt több ügyfélcsoport, valamint egyéb funkciókat ellátó csapatok is dolgoznak."

 

Idézet Incze Kinga - Pénzes Anna: A reklám helye 2.0 c. könyvéből, http://www.areklamhelye.hu/

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta