Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A kérdőív a kérdőíves kutatás eszköze.

 

A kérdőíves piackutatás egy kötött kérdezési forma, ahol jól átgondolt, előre megfogalmazott egységes kérdésekre válaszolnak a megkérdezettek.

A kérdőívek lekérdezése történhet kérdezőbiztosok által személyesen, vagy telefonon, de akár önkitöltős módszerrel is. Minden esetben a lekérdezés típusának megfelelően kell a kérdőívet elkészíteni, ellátni instrukcióval. A kérdőív tartalmazhat nyitott kérdéseket és zárt kérdéseket.

 

Összeállításánál törekedni kell arra, hogy a lehető legrövidebb kérdéssorból a lehető legtöbb adatot gyűjthessen össze, szokást tárhasson fel és információt szerezhessen meg a kutató a megkérdezettektől.

Szem előtt kell tartani a kérdőív összeállításánál, hogy a megkérdezett milyen élethelyzetben fog találkozni a kérdéssorral (otthon vagy az utcán, egyedül, vagy társaságban stb.). Fontos, hogy a megkérdezett értse a kérdéseket és tudjon rájuk válaszolni, e miatt kerülendők az idegen és szakkifejezések a kérdések megfogalmazásánál.

A kérdéssorokat általában név nélkül kérdezik le ezért fontos része a kérdőívnek a szociodemográfiai és társadalmi-gazdasági helyzetre vonatkozó kérdések, melyek a kérdőív végén helyezkednek el.

 

 

Kérdés típusok célja szerint:
  • szűrő kérdések
  • bevezető kérdések
  • átvezető kérdések
  • tárgyra vonatkozó kérdések
  • ellenőrző kérdések
  • demográfiai kérdések

 


A szócikkhez társított címkék:
outlet







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta