Bezár [x]
Már 2520 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A kérdőíves kutatás egy kvantitatív kutatási módszer, egy olyan standard adatgyűjtés, amely során egy formális kérdőív segítségével szerzi meg a kutató a számára releváns információkat a megkérdezettektől. A válaszadók előtt ismeretes a kutatás célja.

Előnyei:

  • a kérdőív alkalmazása egyszerű,
  • előre rögzített kérdések (és válaszlehetőségek zárt kérdés esetén),
  • megbízhatóság,
  • aránylag egyszerű a kódolás, a rögzítés az információfeldolgozás és elemzés.

 

Hátrányai:

  • a válaszadók nem biztos, hogy képesek és hajlandók válaszolni,
  • a válaszok lehetnek tudatosak, nem őszinték.


A megkérdezés történhet telefonos (hagyományos vagy CATI), személyes (otthon, közterület vagy CAPI), postai és elektronikus (e-mail vagy internet) úton.

Személyes megkérdezés esetében kérdezőbiztosok kérdezik le a kérdőíveket a célcsoport körében, postai, illetve elektronikus úton történő megkérdezés esetében pedig önkitöltős módszert alkalmaznak. A telefonos megkérdezésnél egyre elterjedtebb a CATI rendszer, amely egy számítógéppel támogatott kutatási módszer.
 


A szócikkhez társított címkék:
hulladek
Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta