2009-09-30 13:51:44 | |
A Gemius méri a török online piacot
A mára 21 országban jelen lévő nemzetközi piackutató cég, a Gemius, megnyerve az IAB Törökország által meghirdetett tendert, megszerezte a kizárólagos jogot a török internetes közönség mérésére és elemzésére. A tenderen a Gemius-nak sikerült legyőznie két legjelentősebb versenytársát, a Nielsen-t és a comScore-t, teljesítve ezáltal az egyik legjelentősebb célkitűzését ebben az évben. A török IAB 2009. június 25-én, sajtótájékoztatón jelentette be hivatalosan a döntést. Levent Erden, a török IAB elnöke kiemelte, elsődleges céljuk, hogy méltányos részesedést hasítsanak ki a reklámköltésből a következő évben, valamint hozzátette: „Az online közönségmérés az egyik legfontosabb eszköz, hogy még gyorsabban fejlődjön az interaktív piac Törökországban. A nyertes cég kiválasztása rendkívüli gondossággal történt. Minden jelentősebb szereplőt meghívtunk a tenderen való részvételre, majd a kezdeti hét jelentkező vállalatot háromra szűkítettük. A Gemiusra hatékony módszertanának köszönhetően esett a végső választás, illetve azért, mert ő volt képes sikerrel megfelelni a piac elvárásainak.” Az IPSOS KMG-val együttműködve, a Gemius elindítja online közönségmérését, a gemiusAudience-t. A Gemius a know-how-t, a módszertant, illetve az állandó fejlesztést biztosítja, míg az IPSOS KMG az ügyfélszolgálatért és technikai támogatásért lesz felelős. “Rendkívül boldog vagyok, hogy bevezethettük a legfejlettebb, hibrid közönségmérési módszertant Törökországban. Az IAB Törökország egy nagyon jelentős lépést tett a kutatás kiválasztása által, mely nagyon hasznos lesz a piac számára, hiszen ezáltal olyan szakértelemre fog szert tenni, ami mind a fejlődő, mind a fejlett piacokról származó tapasztalatokat magában foglalja. Meg vagyok győződve arról, hogy az online közönségmérés beindítása nagyon gyors növekedést fog generálni a török internetes piac, és online költés terén.” - mondta Filip Pieczyński a Gemius SA alelnöke A gemiusAudience kutatás, ami Törökországban bevezetésre került, ötvözi az offline alapkutatást, a weboldal-központú, valamint a felhasználó-központú méréseket. A felhasználó-központú mérések információt nyújtanak a webhelyek, online alkalmazások és szolgáltatások internetezők általi használatáról. Ennek megvalósítását egy reprezentatív panel biztosítja, amelynek tagjai hozzájárultak, hogy részt vegyenek a kutatásban. A weboldal-központú mérések adatokat szolgáltatnak mintegy 200, a kutatásban részt vevő weboldal forgalmáról. Az offline alapkutatást, amely tartalmazza az internetes populáció demográfiai jellemzőit, az IPSOS KMG biztosítja. A Gemius együtt fog működni továbbá az IAB Törökországgal a török internetes piac továbbképzésében. A vállalat tréningeket fog biztosítani a gemiusAudience és gemiusTraffic (weboldalak valós idejű forgalomelemzése) módszertanának bemutatására, valamint a statisztikák elemzésével és az adatok interpretálásával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókkal kapcsolatban. A Gemius 1999-ben lett megalapítva Lengyelországban. Az elmúlt 9 évben a Gemius Európa-szerte terjeszkedett, különleges hangsúlyt fektetve a közép-kelet-európai régióra, Skandináviára, és a nyugati piacokra, mint Ausztria és az Egyesült Királyság. A Gemius-ról
A Gemius a legnagyobb online kutatóintézet Európában. A cég a kezdetektől fogva az internetes piackutatás elkötelezett híve. Üzleti tevékenységben a Gemius a hitelességre, a minőségre és a pontosságra helyezi a fő hangsúlyt, ezáltal válhatott Európa legnagyobb online piackutatójává 5 évnél rövidebb idő alatt. A Gemius S.A. széles körben folytat internetes kutatásokat jelentős márkaneveket forgalmazó megbízók számára regionálisan. A Gemius adatokat szolgáltat az internet-felhasználók weboldal-használati szokásairól (gemiusTraffic), az internetező közönség szociodemográfiai jellemzőiről (gemiusProfile), az online hirdetési kampányok hatékonyságáról (gemiusEffect). A Gemius gemiusAudience elnevezésű kutatása online hirdetési „valutaként” szolgál egész Európában, ahol az online hirdetési piacot szabályozó bizottságokkal, és más piaci szereplőkkel együttműködésben a Gemius pontos, kiváló minőségű adatokat nyújt az internetező közönségről a médiatervezők, vásárlók, tartalomszolgáltatók számára. Az Ipsos KMG-ről Az Ipsos KMG, amely az Ipsos, a világ egyik vezető piackutató vállalatának partnere, széleskörű szolgáltatást nyújt mind a tanácsadás, az ügyfél és munkatársi elégedettség vizsgálatok, a marketing-, média-, és közvélemény-kutatás, valamint jövőtervezés területén. Munkatársait a Török Statisztikai Hivatalból elcsábítva, és ezáltal az ország legkompetensebb kutatócsapatát kialakítva az IPSOS KMG fejlett megoldásokat kínál köszönhetően a tapasztalt kutató kollégáknak és fejlett kutatási módszereknek. Ezen megoldások a vállalatok életének bármely szakaszában képesek segítséget nyújtani, a kezdeti kreatív lépésektől kezdve egészen a márka-, szolgáltatás-, termékfejlesztésig. Az Ipsos KMG szorosan együttműködik következő területekről érkező ügyfeleivel: FMCG, kiskereskedelem, tartós fogyasztási cikkek, szépségápolás, műszaki területek, pénzügy, autóipar, média és turizmus. |
2008-10-20 17:05:32 | |
Rendhagyó médiakísérlet: közös wiki-cikket írt négy neves újságíró |