A promóciós mixet a marketingkommunikációs formák öt fő fajtája alkotja:
- Reklám: Elképzelések, áruk vagy szolgáltatások bemutatásának minden nem-személyes, azonosítható forrásból származó fizetett formája.
Eszközei: Nyomtatott és elektronikus reklámok, külső csomagolás, csomagolt mellékletek, reklámfilmek, brosúrák, könyvecskék, plakátok, reklámcédulák, reklámok utánnyomásai, hirdetőtáblák (óriásplakátok), árutartó állvány vagy polcjelzések, eladáshelyi reklámok (POP), audiovizuális anyagok, [szimbólum]?ok és emblémák (logók), stb.
- [Vásárlásösztönzés]?: Termék vagy szolgáltatás kipróbálásra vagy megvásárlásra sarkalló, rövid távon ható ösztönzőeszközök.
Eszközei: eseménymarketing rendezvények, versenyek, nyereményjátékok, sorsolások, jutalmak és ajándékok, termékminták kipróbálása, vásárlói- és kereskedelmi bemutatók, kiállítások, termékbemutatók, kuponok, engedmények, alacsony kamatozású hitelek, visszavásárlási kedvezmények (régi termék beszámítása az újba), pontgyűjtő akciók, árukapcsolások,
- Public relations és [publicity]? (propaganda): Azoknak a programoknak az összessége, amelyek a cég imázsát vagy egyes termékeinek ösztönzését és/vagy védelmét szolgálják.
Eszközei: sajtóközlemények, beszédek, szemináriumok, éves beszámolók, jótékony célú adományok, szponzorálás, kiadványok, kapcsolatok a közösséggel, lobbitevékenység, identitáshordozó eszközök, vállalati magazin, események,
- Személyes eladás: Egy vagy több potenciális vevővel való személyes, mindkét fél aktivitását feltételező kommunikáció. Céljai: bemutatás, kérdések megválaszolása, rendelések szerzése.
Eszközei: értékesítési bemutatók, értékesítési összejövetelek, ösztönzőprogramok, áruminták, vásárlói és kereskedelmi bemutatók,
- Direkt marketing: Közvetlen kommunikáció konkrét vagy potenciális fogyasztókkal (posta, telefon, fax, e-mail segítségével vagy a kapcsolattartás egyéb nem személyes eszközeivel), amelynek során a megszólított vagy önként válaszol, vagy igyekeznek rábírni erre.
Eszközei: termékkatalógusok, postai küldemények, telemarketing, elektronikus vásárlás, tévéshop, faxküldemények, e-mail marketing, hangposta,