Márkafelépítés:
A mindennapi élet számos területén találkozunk a 3M termékeivel, technológiáival sokszor anélkül, hogy észrevennénk. A 3M legrégebbi üzletágai a saját szabadalmú technológiáknak köszönhetően átalakulóban vannak, és vezető piaci pozíciókat foglalnak el a fontosabb termékek területén, a termékek és szolgáltatások páratlanul bő választékát kínálva. A vállalat ma közel 50 000 különböző terméket gyárt, 30 szabadalmaztatott technológiai platformot felhasználva. Az ipari felhasználók számára kínált termékek közé tartoznak többek között a csiszolórendszerek, autójavító termékek, azonosító címkék és a konvertált ragasztószalag rendszerek, ipari ragasztószalagok, a maszkoló- és csomagolórendszerek.
A 3M fogyasztási termékek részlege világszínvonalú szolgáltatásokat és logisztikai támogatást biztosít 64 ország fontosabb kiskereskedelmi hálózatai felé. A fogyasztói irodaszerek divíziója a Scotch® márkanevű termékeket forgalmazza, amelyek között számos különböző területen felhasználható ragasztószalag szerepel, továbbá a Post-it® márkanevű termékeket, valamint a 3M dekorációs és levelezési kellékanyagait. A 3M új, számára eddig „érintetlen” területeken is igyekszik a vásárlói igények hatékony kielégítésére. A más területeken már nagy sikerrel felhasznált technológiát adaptálva bevezette a háztartási takarítóeszköz piacának új, minőségi termékcsaládját Scotch-Brite® márkanéven.
Az irodai termékek kínálatában a 3M több mint 2700 terméket szerepeltet, a saját technológiák megoldásainak széles skáláját alkalmazva, mint például: mikroreplikáció (egéralátétek, kivetítők és monitorszűrők), ragasztóanyagok (ragasztószalagok, öntapadó jegyzettömbök), optikai megoldások (kivetítők, írásvetítők, projektorok, szűrőüvegek térelválasztáshoz). A közlekedésbiztonságot javító termékek egy, az 1930-as években kidolgozott fényvisszaverő technológián alapulnak.
A Közlekedésbiztonsági Anyagok Divíziója által kifejlesztett termékek fokozzák a közúti közlekedés biztonságát, a járművek láthatóságát, figyelmeztetik és tájékozatják a járművezetőket. A termékek között egyebek mellett megtalálhatók a 3M Scotchlite™ fényvisszaverő anyagok széles skálája közlekedési táblákhoz, rendszámtáblákhoz és ellenőrző matricákhoz, átlátszó és fedőfestékek, fényvisszaverő fóliák és bevonatok táblákhoz.
A munka- és környezetvédelmi termékek üzletága a hatékonyabb személy- és környezetvédelem elérése érdekében magas minőségű és teljesítményű termékei és megoldásai mellett széles körű támogatást és szakmai tanácsadást is kínál partnerei számára. Ezeket a termékeket úgy tervezték, hogy ne csak megvédjék használóikat a munka közben előforduló specifikus veszélyektől, de egyidejűleg könnyű felhelyezhetőséget és kényelmes viseletet is biztosítsanak viselőiknek.
A 3M az egészségügyi termékek piacán az 1940-es években jelent meg, az első egyszer használatos izoláló fólia kifejlesztésével, amelyet a sebészetben alkalmaznak. A vállalat termékei ezen a piacon ma is jelen vannak: ragtapaszok, sebészeti lepedők, sterilizációs és fertőzésgátló termékek és szolgáltatások, EKG-elektródák és fonendoszkópok, ortopédiai műszerek és olyan törésrögzítő anyagok, amelyek harmadannyi súlyúak, mint a hagyományos gipszrögzítések. Mindezen felül a 3M szív- és érsebészeti berendezései világszerte elismertek.
A 3M a gyógyszeriparban is elismerést aratott az olyan – általa kifejlesztett – orvosi vényre kapható gyógyszerekkel, amelyek többek között az asztma, légcsőhurut, tüdőtágulás, migrénes fejfájások és szívaritmia kezelését szolgálják. A fogászati divízió 2001-ben átalakult és összeolvadt az ugyancsak világszínvonalú német ESPE Dental AG céggel. A két vállalat egyesülésével létrejött szervezet a fogászati anyagok és készülékek előállítása területén nagy tapasztalattal és innovatív újdonságaival emelkedik ki. Az egyesülés eredményeként egy olyan vállalat jött létre, mely a több mint 2000 fogászati termékkel és szolgáltatással világszerte kivívta a vásárlók elismerését, és tevékenységét az üzleti etika legmagasabb elvárásaival összhangban folytatja.
Az építőipari megoldások, mint a passzív tűzvédelmi rendszerek, hővédő és hőszigetelő fóliák, betörésvédelmi és biztonsági ablakfóliák, a szennyfogó szőnyegek, ipari takarítási termékek vagy éppen a világítástechnikai megoldások az épületek esztétikus, biztonságos és költséghatékony üzemeltetését szolgálják.
Link
Kapcsolódó információk:
Történet
A vállalat története egészen a múlt század végére nyúlik vissza. 1902-ben öt üzletember nagy reményekkel indította el vállalkozását Two Harborsban, Minnesotában Minnesota Mining and Manufacturing (3M) néven, hogy korundot bányásszanak, mely ideális ásványi anyag csiszolópapír és csiszolótárcsa gyártásához. A szigorú pénzügyi szabályoknak köszönhetően a 3M a gazdasági világválság csodája volt. A cég növelte eladásait, egyre több alkalmazottat foglalkoztatott és mind több létesítmény tartozott hozzá – ezenfelül minden évben fizetett osztalékot. Még mielőtt a társadalombiztosítási rendszer Amerikaszerte elterjedt volna, a 3M dolgozói számára jóléti programot indított. Az 40-es évek vége felé a vállalat négy különböző és virágzó üzletágban volt jelen: csiszolóanyagok, enyvezett fedőpapírok, tetőfedő szemcsék és ragasztóanyagok.
A 3M hamarosan megalapította saját nemzetközi divízióit, globális szervezetté válva. Az első divíziók Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Mexikóban és Angliában jöttek létre. A 3M technológiai alapjainak bővítése tovább fejlődött – természetesen az üzlet is. A vállalat munkatársai folyamatosan új lehetőségeket kerestek a fogyasztói igények minél teljesebb kielégítésére. Az általuk előállított, innovatív, új termékek rögzítették helyükre az autóalkatrészeket és a pelenkákat, nyújtottak biztonságot a számítógépes archívumoknak, kínáltak a fogorvosoknak új tömőanyagokat, segítették az épületek tisztán tartását, akadályozták meg a könyvtári könyvek eltulajdonítását, és tették lehetővé a hőszigetelő ruhák kisebb méretét és kényelmesebbé tételét.
Egy élelmes 3M-munkatárs által kifejlesztett nem túl erős ragasztó felhasználásával egy kutató „ideiglenesen – tartós” könyvjelzőt hozott létre, vagyis egy teljesen új termékkategóriát: a legsikeresebb irodai terméket, a Post-it® öntapadó jegyzettömböt 1980-ban mutatták be először. 1995 novemberében jelentették be, hogy az adathordozó és képalkotó üzletág egy új, önálló céggé alakul. Ezzel egy időben piacközpontú üzleti rendszert alakítottak ki, hogy elősegítse a vevői lojalitás továbbépítését, még kiemelkedőbb termékek gyártásával, értékek és szolgáltatások létrehozásával. A több mint 60 országban működő 3M a globális gazdaság egyik legnagyobb szereplője. Teljes bevételének a nemzetközi forgalom több mint a felét teszi ki és ezeken a területeken látja a vállalat a legnagyobb fejlődési lehetőséget is. Folytatódnak a korábbi kezdeményezések: csökkenteni a környezetszennyezést és a károsanyag-kibocsátást, növelni a termelékenységet, mérsékelni a költségeket és gyorsítani a termékek hatékonyabb fejlesztését.