Bezár [x]
Már 2499 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: 7P modell
Verzió: 2  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-02 16:05:33
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A 7P modell a szolgáltatások esetében alkalmazandó marketingeszközöket foglalja össze. A szolgáltatásmarketingben a hagyományos - termékekre vonatkozó - [marketing mix] négy eleme (a [4P]) újabb három marketingeszközzel bővült. A 7P kifejezés (a 4P-hez hasonlóan) a marketing mix elemek angol elnevezésének kezdőbetűire utal.


A 7P modell a [szolgáltatás]ok esetében alkalmazandó [marketingeszközök]et foglalja össze. A [szolgáltatásmarketing]ben a hagyományos - termékekre vonatkozó - [marketing mix] négy eleme (a [4P modell]) újabb három marketingeszközzel bővült. A 7P kifejezés (a 4P-hez hasonlóan) a marketing mix elemek angol elnevezésének kezdőbetűire utal.


Ezek az eszközök:

  1. Termékpolitika (product)
  2. Árpolitika (price)
  3. Értékesítési utak politikája (place)
  4. Reklámozás (promotion)

  5. [Termék]politika (product)
  6. [Ár]politika (price)
  7. [Értékesítési utak] politikája (place)
  8. [Reklám]ozás (promotion)

  9. Emberek (people)
  10. Folyamat (process)
  11. Fizikai megjelenés (physical evidence)

A 4P a szolgáltalásoknál hasonlóan alkalmazható, mint a termékeknél.


A 4P a szolgáltatásoknál hasonlóan alkalmazható, mint a termékeknél.



 

A 7P szolgáltatásokra jellemző új elemek:


Emberek:
 

A szolgáltatásoknál marketing szempontból is kritikus szerepe lehet az emberi tényezőnek, hiszen a fogyasztó legtöbb esetben kapcsolatba kerül a szolgáltató alkalmazottaival.


A szolgáltatásoknál [marketing] szempontból is kritikus szerepe lehet az emberi tényezőnek, hiszen a fogyasztó legtöbb esetben kapcsolatba kerül a szolgáltató alkalmazottaival.



Folyamat:
 

A szolgáltatások azon sajátossága, hogy a termelés és a fogyasztás egyidejűleg történik, kiemelkedő jelentőséget ad a szolgáltatási folyamat szervezésének. A fogyasztó részese lesz a termelési tevékenységnek, mely így nagyban befolyásolja véleményét, ezért a marketing számára is fontossá válik.


Fizikai megjelenés:
 

A szolgáltatás megfoghatatlan voltából adódóan a szolgáltatás helyszínének kialakítása és a szolgáltatáshoz kapcsolódó tárgyak megjelenése nagy szerephez jut a marketingeszközök között.




Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta