Bezár [x]
Már 2516 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Márkafelépítés:

Történet

Adolf Dassler, az adidas legendás alapítója 1900. november 3-án született a németországi Herzogenaurachban, a helyi pékmester legidősebb fiaként. Az első világháború után a frontvonalról hazatérve azonban nem folytatta a családi hagyományt, hanem cipészműhelyt nyitott, és sportcipőket kezdett készíteni. Elve az volt, hogy minden sportolónak a lehető legjobb, speciálisan a saját sportja igényei szerint kialakított cipőt kell viselnie, amely a sérülésektől is megóvja viselőjét. Alapanyag tekintetében jó darabig nem volt túl sok választása: a háború után tömegével megmaradt sátorponyvákat használta fel.

A futóknak először az 1928-as amszterdami olimpián volt alkalmuk élesben is kipróbálni Adi Dassler lábbelijeit, a 30-as évek közepére pedig már tizenegy sportág képviselői hordták a harmincféle modell valamelyikét. A II. világháború pusztításai a céget is megviselték, csak 1948-ban tudott újra megindulni a termelés. Ekkor vette fel a vállalat a máig használatos nevét, amely az alapító vezeték- és keresztnevének első szótagjaiból áll. Egy évvel később Adi Dassler bejegyeztette a legendás háromcsíkos márkajelzést. 1954-ben a német válogatott azzal nyerte meg a labdarúgó-világbajnokságot, hogy a játékosok a magyarok elleni döntő félidejében hosszabb stoplit cseréltek adidas cipőikre. A 60-as évektől kezdve újabb és újabb termékcsoportok kerültek az adidas palettájára, a labdától a sportruházatig, melyek a cipőkhöz hasonló nagy sikert arattak. 1978-ban Adi Dassler meghalt, ekkor fia, Horst vette át a vállalat irányítását, de nem sokkal később, 1987-ben ő is elhunyt.

1992-ben útjára indult az első Streetball turné, és az eleinte múló divatnak gondolt játék az elkövetkező évek során önálló sportággá kinőve magát szédületes karriert futott be. A következő évben Robert Louis-Dreyfus lett a vállalat elnöke, aki új marketingstratégiát dolgozott ki. Ennek szellemében újra megjelentek a boltokban a 70-es évek legendás cipői, hagyományos és újragondolt változatokban egyaránt. A cég ismét növekedési pályára állt, és az 1996-os atlantai olimpia, valamint a Futball EB soha nem látott sikerei után 1997-ben az adidas megvásárolta a Salomont, amely mind termékkínálatban, mind földrajzi eloszlás terén tökéletesen kiegészíti az adidast. A Salomon erős észak-amerikai és japán jelenlétének köszönhetően az adidas megerősítette pozícióját az Egyesült Államokban, ahol egy új fejlesztőközpontot is létrehozott. A cégcsoport forgalma évről évre rekordokat dönt, amiben annak is jelentős szerepe van, hogy olyan karizmatikus sztárok népszerűsítik a márkát, mint pl. David Beckham, akinek szponzori szerződését idén 2008-ig meghosszabbították.

A termék

Adi Dassler mindig is élen járt az innovációban: az ő nevéhez fűződnek az első, sportágakra szabott speciális cipők, az első cserélhető stoplis cipő, az első alacsony szárú kosarascipő és még sorolhatnánk. Az adidas a cipők kialakítása során maximálisan figyelembe veszi a sportolók igényeit. Így született számos legenda, köztük a ma újra felfedezett Rome futócipő, amely az 1960-as római olimpiára készült, vagy az alacsony bokájú kosárlabdás cipő, a Superstar, amely először 1969-ben került az üzletek polcaira, 1994-ben pedig megszületett a Predator nevű, forradalmian új futballcipő.

Az adidas termékpalettája jelenleg három markánsan elkülöníthető divízióra osztható: a „Sport Performance” középpontjában változatlanul a teljesítmény, a siker és az innováció áll. Ez a koncepció az, amelyben a leginkább érzékelhető Adi Dassler öröksége, a sportteljesítmények iránti szenvedély és a „Mindörökké sport” szlogen valódi jelentése. A klasszikus, úgynevezett trefoil-logóval ellátott „Sport Heritage” divízió a versenysport helyett már sokkal inkább a hétköznapi emberek mai életszemléletét és világát célozza meg. Ez az a stílus, amely az „old school” és a retrohullámot meglovagolva újra trendivé emeli az egykor újdonságnak számító darabokat, amelyek hétköznapi, utcai viseletként hordva elsősorban az önkifejezést, az eredetiséget helyezik a középpontba. Az adidas harmadik termékcsoportja az elismert japán divattervező, Yohji Yamamoto által alkotott, nálunk egyelőre még különlegességnek számító „Sport Style”, amelynek koncepcióját a sport és a legújabb divat futurisztikus találkozása ihlette.

 

Link

http://www.adidas.com

 

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta