Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A Wikipedia* szerint az affiliate marketing (a magyar szakirodalomban partnerprogramként is szerepel) egy olyan online marketingtechnika, amelynek során egy üzlet megjutalmazza affiliate partnereit az azok hirdetései erőfeszítései eredményeképpen létrejövő vásárlásokért. A kompenzációs modell alapvetően úgynevezett [CPS]? (cost per sale) alapú, ennek elterjedtsége 80 százalék körüli, a fennmaradó rész valamilyen más tranzakció (például regisztráció) alapú, úgynevezett [CPA]? (cost per action) modell.

Az affiliate jelenti az egyik legtermészetesebb webes reklámozási és értékesítési megoldást az online értékesítési gyakorlatban:

• Tipikus „[hosszú farok]?” technika, amely kisebb látogatottságú, de nagy számban jelen lévő tartalomszolgáltatói piacon, például a felhasználók által szerkesztett/megosztott tartalmak „webkettes” világában ideális.

• A tartalom/hirdetés/termék/vásárlás folyamatok egy rendszerben tartásával sikeresen oldja fel az online hirdetési megoldások értékelésében uralkodó úgynevezett „last click” elvet. (Egy olyan kampányban, ami a célközönséget multiplikáltan éri el, az összes hirdetési értéket az a megjelenés kapja, amelyről a céloldalra kattintottak. Jellemző példa egy márkanévre történő keresés utáni kattintás beárazása, miközben a brandkeresés jórészt a korábbi márkaépítő kampányok eredménye.)

• Márkaépítő és értékesítés-támogató eszköz egyszerre, azaz a brand értékekkel releváns tartalomszolgáltatók fognak jó konverziós eredményeket elérni.

• Nagyban automatizálható, az elszámolás és a kapcsolattartás emberi adminisztrációt alig igényel.

• A tartalomszolgáltató részéről nem igényel semmilyen fejlesztést vagy beruházást, a retailer választhat a saját fejlesztés, illetve kész rendszerek igénybe vétele között.

Az affiliate marketing természetesen nem univerzálisan alkalmazható, de ahol online értékesítésről van szó, ott jó eséllyel a leghatékonyabbak között lesz. Márpedig értékesíteni minden cég szeretne, és egyre többen teszik ezt online.

 

Más értelemben az affiliate az a személy, vagy cég, aki affiliate programban vesz részt. A programban részt vevő vállalja, hogy jutalék ellenében hirdeti a programot meghirdető cég termékeit, szolgáltatásait.

 

További szakirodalom a témában: Kevés a fóka, de mennyi az eszkimó? Nagy András cikke az affiliate programokról a Kreatív magazinban jelent meg.


A szócikkhez társított címkék:
e-commerce







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta