Az arany háromszög kifejezés a keresők találati oldalának böngészésekor végzett szemmozgás "hőtérképének" formájára utal. A háromszög területébe eső helyeken lévő találatok a legértékesebbek, hiszen a felhasználók ezeket nézik meg legnagyobb eséllyel.
Az arany háromszög nagysága a keresőmotor hatékonyságát, illetve a felhasználók által érzett megbízhatóságát is mutatja. Hiszen minél kisebb a szem által átfutott terület, annál gyorsabban találta meg a felhasználó a megfelelő eredményt, tehát annál sikeresebbnek éli meg a keresést.
Az alábbi ábrán látható a "Google Effect" ("Google hatás"), amely az arany háromszög kis méretével jeleníti meg a tényt, hogy a nagy keresők közül a Google adja a leginkáb releváns top találatokat. Ehhez a felhasználók is hozzászoktak, és arra számítanak, hogy valóban megtalálják, amit keresnek az arany háromszögben.
Kapcsolódó linkek
Enquiro Search Solutions: www.enquiro.com/eyetrackingreport.asp