Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: brainstorming
Verzió: 3  
Változtatta: dzsim
Változtatás dátuma: 2013-08-07 09:19:13
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

van, aki agyviharnak hívja

 

A [hirdető]i [brief] felvétele után, a [kreatív koncepció] kidolgozása előtt, tehát az ún. kreatív briefing időszakában az ügynökségi csoport (vagy más alkotógárda) egy kívülállók (pl. más ügyfélen dolgozó kollégák, recepciósok) számára is nyitott ötletelést hív össze, ismertetve a brief fő irányvonalát, a [kommunikációs cél]t, illetve a [termék] (ill. [szolgáltatás]) rövid előtörténetét, fő jellemzőit  - azaz a koncepcióhoz szükséges alapvető tudnivalókat. A résztvevők szabad gondolattársítás módszerével, egyszerűen bekiabálva megosztják a brainstormingot levezető (esetleg moderáló) munkatárssal (ez általában az [ügyfélkapcsolatos] vagy a [kreatívigazgató]) felmerülő ötleteiket és gondolataikat. Alapszabály, hogy nem szabad ellenvetést tenni, és hogy a levezető kolléga mindent, amit hall, fel kell hogy jegyezzen valahová a résztvevők számára is jól látható módon. Fontos létrehozni egy kreatív környezetet, ezért minden gondolatot meg kell osztani, mert ezek megindíthatnak másokban más ötleteket. A brainstorming végén a jegyzeteket a kreatív koncepció kialakítására illetve a megvalósításban használatos motívumok forrásaként használják fel.


A brainstorming egy egyfajta ötletbörze, egy kreativitást serkentő csoportos ötletelés, módszer, amit valamilyen probléma megoldására alkalmazunk, vagy akkor ha új ötletek, kreatív anyagok, szlogenek kitalálása a cél.


A módszer célja, hogy  a csoport minél több és jobb ötletet tudjon kitalálni és közben egyre jobbá váljon az együttgondolkodás.
A brainstormingolás lényege hogy a csoporttagok szabadon, mindenféle gátlás és logikai ésszerűség nélkül minden ötletüket bedobják, egymás ötleteit tovább építik.
Egy jól strukturált 30 perces brainstorminggal, akár több hetes kreatív munkát is elő lehet készíteni.


A brainstormingnak van egy moderátora, aki levezényli, összefogja a csoport munkáját, lejegyzi az ötleteket és segít kiválasztani a legjobbakat.  Később a csoport már moderátor nélkül is képes lesz kihozni magából a legjobbat.


A brainstorming lépései:

  • a probléma vagy kérdés megfogalmazása
  • a résztvevők kiválasztása
  • brainstorming
  • az ötletek összegyűjtése
  • az eredmények hasznosítása, majd az ötletek átültetése a gyakorlatba









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta