Bezár [x]
Már 2516 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: brief
Verzió: 2  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-14 16:01:12
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A brief az a dokumentum, amelyben a megbízó tájékoztatja az ügynökséget az általa megrendelendő [kampány] vagy önálló hirdetés paramétereiről, a munkához szükséges információkról.

 

A brief egy olyan dokumentum, amelyben a [hirdető] az ügynökség számára, az ügynökségi kapcsolattartó pedig a vele együttműködésben dolgozó osztályok (kreatív, média, produkció stb.), divíziók (CRM, interaktív, PR, event stb.) számára megfogalmazza a hirdetett termékről (szolgáltatásról), a környezetét jelentő piacról, a marketing és a [kommunikációs cél]ról szóló tudnivalókat. Meghatározza ezen kívül az alkotás és tervezés szabadságának gátat állító olyan tényezőket, mint például a jogi tudnivalók, a termékhez fűződő piaci és társadalmi kockázatok, a kötelezően használandó kommunikációs elemek (motívumok) illetve (sok esetben) csatornák.


A brief egy olyan dokumentum, amelyben a [hirdető] az ügynökség számára, az ügynökségi kapcsolattartó pedig a vele együttműködésben dolgozó osztályok (kreatív, [média], produkció stb.), divíziók ([CRM], [interaktív], [PR], event stb.) számára megfogalmazza a hirdetett [termék]ről ([szolgáltatás]ról), a környezetét jelentő [piac]ról, a [marketing] és a [kommunikációs cél]ról szóló tudnivalókat. Meghatározza ezen kívül az alkotás és tervezés szabadságának gátat állító olyan tényezőket, mint például a jogi tudnivalók, a termékhez fűződő piaci és társadalmi kockázatok, a kötelezően használandó kommunikációs elemek (motívumok) illetve (sok esetben) csatornák.


 

Az ügynökségi projekt menedzser (általában az [ügyfélkapcsolatos], más néven account) veszi fel az úgynevezett ügyfélbriefet, amely jó esetben kutatási eredményeket, terméktörténetet is tartalmaz. Mint koordinátor ezután ezt átfogalmazva és hangsúlyokat áthelyezve állítja össze kollégái számára a kreatív briefet, média briefet, projekt briefet stb.


Az ügynökségi [projekt menedzser] (általában az [ügyfélkapcsolatos], más néven account) veszi fel az úgynevezett ügyfélbriefet, amely jó esetben kutatási eredményeket, terméktörténetet is tartalmaz. Mint koordinátor ezután ezt átfogalmazva és hangsúlyokat áthelyezve állítja össze kollégái számára a kreatívbriefet, [médiabrief]et, projektbriefet stb.


 

A [kommunikációs koncepció]nak a briefen, az ebben (vagy a korábbi dokumentumokban, esetleg személyes tárgyalások során) megfogalmazott stratégián kell alapulnia, annak céljait kell szolgálnia a reklámkampány hatékonysága érdekében.

 

A briefing az az aktus, amelynek során a fenti információkat átadják. Hirdető az ügynökségnek, kapcsolattartó a kollégáinak.


A briefing az az aktus, amelynek során a fenti [információ]kat átadják. Hirdető az ügynökségnek, kapcsolattartó a kollégáinak.





Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta