Bezár [x]
Már 2519 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: DMP
Verzió: 7  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2011-08-11 14:29:22
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

DMP (data management platform)

A DMP (data management platform, azaz adatkezelési platform) alkotja minden online hirdetési tevékenység gerincét, melynek során a digitális [reklámügynökség]ek, illetve akár közvetlenül a hirdetők kontrollálhatják az online kampányukban szereplő összes adatot, és olyan átfogó képet nyerhetnek, melynek segítségével hatékony kampányokat futtathatnak.

A DMP ugyanis központosított adatkezelési platform, melynek segítségével [célcsoport]unkat úgy állíthatjuk össze, hogy saját és külső adatforrásból származó, részletes közönségadatok kombinációját vesszük alapul. Ennek alapján pontosan tudjuk célozni kampányainkat az így összeállított célcsoportnak hirdetési hálózatokon ([ad network]-ökön) vagy  [ad exchange]-eken keresztül, és precízen tudjuk mérni kampányaink hatékonyságát szegmens és csatorna tekintetében, ami által folyamatosan alakíthatjuk [médiavásárlás]unkat és a kampánykreatívokat. A közönség- és kampányadatok együttes kezelésének köszönhetően a hirdető az adatok elemzését követően kezd kampányt tervezni, targetálni, optimalizálni, és mindezek együttesen végül jobb ROI-t (Return on Investment) fognak eredményezni a médiaköltésből.

A DMP ugyanis központosított adatkezelési platform, melynek segítségével [célcsoport]unkat úgy állíthatjuk össze, hogy saját és külső adatforrásból származó, részletes közönségadatok kombinációját vesszük alapul. Ennek alapján pontosan tudjuk célozni kampányainkat az így összeállított célcsoportnak hirdetési hálózatokon ([ad network]-ökön) vagy  [ad exchange]-eken keresztül, és precízen tudjuk mérni kampányaink hatékonyságát szegmens és csatorna tekintetében, ami által folyamatosan alakíthatjuk [médiavásárlás]unkat és a kampánykreatívokat. A közönség- és kampányadatok együttes kezelésének köszönhetően a hirdető az adatok elemzését követően kezd kampányt tervezni, targetálni, optimalizálni, és mindezek együttesen végül jobb [ROI]-t (Return on Investment) fognak eredményezni a médiaköltésből.


A DMP nem csak a felhasználó saját online és offline adatait kell hogy elemezze, hanem külső adatforrást is be kell vonnia, és mindezek segítségével meghatároznia a célcsoportot, illetve elvégeznie a hirdetés-disztribúciót [DSP]-k, ad network-ök, ad exchange-ek és kiadók felé.

Adatbáziskezelő programmal ellentétben DMP használatakor a marketinges vagy az ügynökségi account manager napi szinten tudja kezelni az összes online hirdetési kampány betöltését egy kezelőfelületen: kezdve a kampánytervezéstől, célcsoport-meghatározástól, médiavásárlástól, targetálástól, egészen az optimalizálásig, mérésig és elemzésig bezáróan.


Adatbáziskezelő programmal ellentétben DMP használatakor a marketinges vagy az ügynökségi account manager napi szinten tudja kezelni az összes online hirdetési kampány betöltését egy kezelőfelületen: kezdve a kampánytervezéstől, célcsoport-meghatározástól, médiavásárlástól, targetálástól, egészen az optimalizálásig, mérésig és elemzésig bezáróan.


 

Az egyik legismertebb DMP-szolgáltató a [BlueKai].

Forrás:

www.bluekai.com/dmp

www.aggregateknowledge.com/what_dmp.html






Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta