Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: fogyasztói csoport
Verzió: 7  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-20 20:56:31
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Az egymástól eltérő, csoporton belül azonban hasonló igényekkel rendelkező fogyasztók feltérképezése elsősorban tervezési szempontból fontos. A szegmentáció célja nem a piac felszabdalása, hanem azon homogén vásárlói körök megismerése, amelyek rájuk szabott marketingeszközökkel hatékonyabban közelíthetők meg. Ahhoz azonban, hogy egy potenciális szegmenst valódi piaci célként tudjunk értelmezni, a fogyasztói csoportnak alapvetően három kritériumnak kell megfelelnie:


Az egymástól eltérő, csoporton belül azonban hasonló igényekkel rendelkező [fogyasztó]k feltérképezése elsősorban tervezési szempontból fontos. A szegmentáció célja nem a [piac] felszabdalása, hanem azon homogén vásárlói körök megismerése, amelyek rájuk szabott [marketing]eszközökkel hatékonyabban közelíthetők meg. Ahhoz azonban, hogy egy potenciális szegmenst valódi piaci célként tudjunk értelmezni, a fogyasztói csoportnak alapvetően három kritériumnak kell megfelelnie:


 

 

1. Felmérhetőség

A szegmenst alkotó fogyasztóknak felismerhetőknek, azonosíthatóknak kell lenniük, bármi is legyen, ami megkülönbözteti őket a vásárlási döntéshozatalban.

 

2. Érdemlegesség

A megcélzandó vásárlói rétegnek elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy megérje külön eszközrendszert kialakítani igényeik kielégítésére. Ez nem feltétlenül a csoport méretét, sokkal inkább profitabilitását jelenti, hiszen nem csupán eltérő termékmegoldásokkal tehetünk eleget a különböző szegmensek elvárásainak, hanem nekik megfelelő árazással (pl. kedvezményes utazási lehetőség nyugdíjasoknak) vagy egyéni reklámmal.


A megcélzandó vásárlói rétegnek elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy megérje külön eszközrendszert kialakítani igényeik kielégítésére. Ez nem feltétlenül a csoport méretét, sokkal inkább profitabilitását jelenti, hiszen nem csupán eltérő [termék]megoldásokkal tehetünk eleget a különböző szegmensek elvárásainak, hanem nekik megfelelő árazással (pl. kedvezményes utazási lehetőség nyugdíjasoknak) vagy egyéni [reklám]mal.


 

 

3. Elérhetőség

A kiválasztott vagy kialakított piaci szegmenst nem elég körülhatárolni, el is kell tudnunk érni különböző marketingeszközökkel (pl. reklámmal vagy forgalmazással), hogy befolyásolásukkal a kívánt üzleti eredményt érhessük el.


A kiválasztott vagy kialakított [piaci szegmens]t nem elég körülhatárolni, el is kell tudnunk érni különböző marketingeszközökkel (pl. reklámmal vagy forgalmazással), hogy befolyásolásukkal a kívánt üzleti eredményt érhessük el.










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta