A sikeres eseményszervezés (nemcsak sajtóesemény) egyik záloga a résztvevők szisztematikus utánkövetése (follow-up). Rendszerint az adott eseményre szóló meghívókat postai vagy elektronikus formában juttatják el a szervezők a meghívottakhoz. Mivel a meghívók a formai követelmények szerint az eseménnyel kapcsolatos leglényegesebb, elsődleges információkat (a rendezvény aktualitása, előadók személye, helyszín, időpont, kapcsolattartó személye, szükség esetén dress code, stb.) tartalmazzák, így az utánkövetés során lehetőség nyílik az adott rendezvénnyel kapcsolatos további, másodlagos információk (az esemény jellege, egyedisége, fontossága, presztízse, stb.) megosztására a meghívottakkal.
Az utánkövetést, vagyis a meghívottakkal való folyamatos kapcsolattartást leggyakrabban telefonon, ritkább esetben személyesen végzik a rendezvény szervezői. Mivel az események sikere nagyban mérhető azzal, hogy a meghívottak hány százaléka jelenik meg személyesen a rendezvényen, ezért érdemes megfelelő időt szánni az utánkövetésre.
Az utánkövetés fókuszálhat a meghívott vendégekre, illetve sajtó nyilvános esemény esetén a sajtó képviselőire. Utóbbi utánkövetése azért is fontos, mert így nagyban növelhető az esemény kapcsán megjelenő médiamegjelenések száma. Az utánkövetés során értékes visszajelzéseket is kaphatunk a meghívottaktól az esemény szervezését illetően.