Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Márkafelépítés:

Történet

A 22 éves Gerard Adriaan Heineken 1863. december 16-án vásárolta meg az 1592-ben alapított Hooiberg nevű amszterdami sörgyárat. A magyarul Szénakazalnak nevezett sörfőzde megvételével kezdődött el a Heineken cég története. A holland főváros környékének 69 sörgyára közül a Hooiberg évi 2100 hordós – mintegy 1000 hektoliteres – kapacitásával már akkor is a legnagyobbnak számított. A cég néhány év alatt megsokszorozta értékesítését, így 1867-re újabb sörgyár építése vált szükségessé, mely a Heineken Bierbrouwerij Maatschappij N. V. – mai nevén a Heineken N. V. – nevet kapta 1873-ban. Egy év múlva Rotterdamban építettek egy újabb sörfőzdét. Gerard Adriaan Heineken elsődleges célként tűzte ki, hogy a lehető legmagasabb minőségi színvonalnak megfelelő sört főzzenek minden alkalommal.

A társadalom tisztelete a Heineken szellemiségének alapértékei közé tartozik, ennek megfelelően a cég mindig is az alkohol felelősségteljes fogyasztását propagálta. Saját laboratóriumot építettek, amely abban az időben a sörgyárak között – világszerte egyedülálló módon – az alapanyagok minőségétől a végtermék tökéletességéig mindent alaposan ellenőrzött. A minőségre alapozó Heineken néhány év alatt világsikereket ért el. A Párizsi Világkiállításon, 1889-ben aranyéremmel díjazták a terméket, a díjat ábrázolórajz ma is részét képezi a sörcímkének. Gerard Adriaan Heineken 1893-ban bekövetkezett halálakor a Heineken már Hollandia egyik legnagyobb és legfontosabb söripari vállalkozása volt, 200 ezer hektoliter éves értékesítéssel. A sikerek alapja a mindig magas minőségű termék mellett a cég pénzügyi erejében, a vásárlókkal kialakított egészséges kapcsolatban és a vezetés kitűnő menedzsmentmunkájában rejlett.

A gyáralapítót fia, dr. Henry Pierre Heineken követte a cég élén. Az utód tudta, hogy az egyének tisztelete komoly motiválóerő, és alkalmazottainak munkakörülményeit és személyes jólétét is szem előtt tartotta. Hollandiában ő indította el az első vállalati nyugdíjalapot. Henry Pierre Heineken a 1930-as évek elején kezdte el a holland piac határain túli területeket is felderíteni, melynek következtében beindult az exporttevékenység, és az ő nevéhez fűződik az első külföldi sörgyári részesedés megszerzése is. Az 1930-as években a Heineken cég a távol-keleti pozícióit erősítette, elsősorban vegyesvállalatok alapításával. Szingapúrban a Fraser & Neave céggel együtt 1931-ben megalakították a Maláj Sörgyárat. Asian Pacific Brewery – APB – néven ez a sörgyár a mai napig meghatározó jelentőségű az ázsiai piacokon. Az export a II. világháború után a Heineken egyik legfontosabb tevékenysége lett, mivel a többi holland céghez hasonlóan a háború pusztításai utáni fellendüléshez külföldi valutára volt szüksége. Elsődleges célponttá az afrikai, s ezen belül is a nyugat-afrikai országok váltak. A behozatali vám emelkedése az 1940-es évek végén arra ösztönözte a Heinekent, hogy a beszállítást helyi gyártással váltsa fel.

A cég rekordokat döntött meg az ’50-es és ’60-as években a hazai értékesítési mennyiségekkel és az exportvolumennel is. A hazai és a nemzetközi erőket jelentősen erősítette Hollandia két legnagyobb söripari cégének, a Heinekennek és az Amstelnek az 1968-as egyesülése. A ’70-es és ’80-as években Európa vált a legfontosabb célpiaccá. A kontinens söripari cégeiben többségi részesedés megszerzése volt a terjeszkedés elsődleges módszere. Latin-Amerikában is hasonló technikát követett a cég. Az Argentinos Quilmes-csoport Argentínában, Uruguayban, Paraguayban, Chilében és Bolíviában, a Kaiser-csoport Brazíliában növelte a piaci részesedést. 1990-ben a Heineken teljes egészében felvásárolta a Van Munching & Co. céget – mai nevén Heineken USA –, mely napjainkig a Heineken márka egyetlen importőre az Amerikai Egyesült Államokban.

A termék

Dr. Elion, a Louis Pasteur professzor iskolájában végzett tudós 1886-ban felfedezte az azóta híressé vált, és a Heineken számára kizárólagos felhasználási joggal bíró „A” sörélesztőt, amely még a mai napig is az egyik legfontosabb alkotóeleme a Heineken sörnek, meghatározva a termék egyedi ízét. A Heineken sör lényegében utánozhatatlan lett, mivel az „A” sörélesztő-kultúra féltve őrzött titok. Ez az alapanyag indítja el az erjedési folyamatot, s meghatározza a Heineken sör különleges ízét, zamatát és színét. Az „A” sörélesztő alakítja át a sörcefrét friss sörré. A mai napig kizárólag természetes alapanyagokat használnak fel, tiszta malátát, válogatott komlót, kristálytiszta, adalékanyagok nélküli vizet. Az előírásos főzési és szűrési időket pontosan, körültekintően és megalkuvás nélkül betartják.

 

Link

http://www.heineken.hu

 

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta