Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: IDTV
Verzió: 2  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-24 21:08:59
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Interaktív digitális tévé (IDTV) esetében van visszirányú kommunikációs csatorna, tehát lehetséges a tévénéző által kezdeményezett [kommunikáció] is. Ez egy sor szolgáltatást tesz lehetővé (pl. vásárlás, regisztrálás, chat stb.). Míg [DTV] szolgáltatás kialakítható kábeles, műholdas, internetes platformokon, IDTV szolgáltatások nyújtásához az internetes platform és (átalakításokkal) a kábeles platform lehet alkalmas.


Interaktív digitális tévé (IDTV) esetében van visszirányú kommunikációs csatorna, tehát lehetséges a tévénéző által kezdeményezett [kommunikáció] is. Ez egy sor szolgáltatást tesz lehetővé (pl. vásárlás, regisztrálás, chat stb.). Míg [DTV] szolgáltatás kialakítható kábeles, műholdas, [internet]es platformokon, IDTV szolgáltatások nyújtásához az internetes platform és (átalakításokkal) a kábeles platform lehet alkalmas.


 

IDTV hirdetési formátumok a műsorfolyamban:

  • dedikált hirdetési hely ([DAL])
  • impulzus reakció ([IR])

  • [dedikált hirdetési hely] ([DAL])
  • [impulzus reakció] ([IR])

  • [kapcsolatfelvétel]

Az új eszközök használatakor a hirdetőknek – párhuzamosan a [PVR] és a [VoD] funkciók elterjedésével – számolniuk kell a hirdetések magasabb kikerülési rátájával.

 

E miatt fokozatosan előtérbe kerülnek a „kikerülhetetlen”, produkcióba integrált hirdetési formák:


Az új eszközök használatakor a hirdetőknek – párhuzamosan a [PVR] és a [VoD] funkciók elterjedésével – számolniuk kell a hirdetések magasabb kikerülési rátájával.

 

E miatt fokozatosan előtérbe kerülnek a „kikerülhetetlen”, produkcióba integrált hirdetési formák:


  • a [termékkihelyezés],
  • [szponzoráció],
  • [virtuális hirdetések],
  • műsor alatti [banner]ek a képernyőn,
  • teljesen a hirdető által készített műsorok ([advertainment]).

Ezek a formák nem újak a marketingesek eszköztárában, de interaktivitás hozzáadásával (például DAL vagy IR kombinálása a termékkihelyezéssel) és a kikerülhetetlenség miatt használatuk ugrásszerűen nő a digitális tévés környezetben.


Ezek a formák nem újak a [marketing]esek eszköztárában, de [interaktivitás] hozzáadásával (például DAL vagy IR kombinálása a termékkihelyezéssel) és a kikerülhetetlenség miatt használatuk ugrásszerűen nő a digitális tévés környezetben.


 

IDTV hirdetési formátumok a műsorfolyamon túl:

  • [adatbázis-hirdetés] ([listing])
  • [műsorszolgáltató portál] (bekerített kert, walled garden)
  • [e-mail marketing]
  • [videótartalmak szponzorációja]
     

 









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta