Az image (imázs) fogalma a latin "imágó" szóra vezethető vissza.
A Magyar Értelmező Kéziszótár szerinti jelentése: kép, képmás. Valójában a képmás szó használata a helyes, hiszen az objektív valóság valamely tárgyának a tudatunkban történő tükröződését (benyomást) jelenti.
Többféle image létezik, melyek kölcsönhatásban állnak egymással és környezetükkel.
1., Gazdasági reálfolyamatok szerinti csoportosítás alapján:
- termék-, szolgáltatásimage (product image)
- márkakép, védjegyimage (brand image)
- vállalat- vagy szervezetimage (company/ corporate image)
- személy-, szakemberimage
2., Az image kialakulásának módja szerint létezik:
- spontán kialakult
- tudatosan kialakított image
3., Időhorizont szerint:
- előzetes, tényimage
- jövőbeni, kívánt image
4., Irányultság szerint:
- [önimage]?
- [tükörimage]?
Forrás: Nyárádi Gáborné-Szeles Péter: Public Relations I-II. (Perfekt Kiadó, 2004)