Az inbound marketing egy új irányzat a marketingstratégiák között. A lényege egy mondatban, hogy az érdeklődőt nem reklámokkal, hideghívással és spammel “zaklatjuk”, hanem értéket nyújtva hívjuk fel magunkra a figyelmét. Az inbound marketinget gyakran összekeverik a [tartalommarketinggel]? – ami részben érthető, hiszen a tartalomgyártás az inbound stratégia egyik alappillére – viszont a tartalommarketing mellett jópár eszköz van még egy inbound marketinges tarsolyában.
Az inbound stratégia legfőbb elemei (a teljesség igénye nélkül) a tartalommarketing, az email marketing, a keresőoptimalizálás, a közösségi médiában való aktív jelenlét, a közösségépítés, valamint a márkaépítés. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ha az inbound marketing az új stratégia, akkor vajon mi a régi? Nos nem más, mint az outbound marketing.
A fő különbség az, hogy míg az outbound marketinget alkalmazók arra összpontosítanak, hogy megtalálják a vásárlókat, addig az inbound marketingesek próbálnak a potenciális vásárló számára hasznos és értékes tartalmat készíteni, és így kiérdemelni a vásárlók figyelmét. Outbound esetében megkeressük a célközönséget és megszakítjuk őket a szokásos folyamataikban (gondolj például a reklámokra egy film közben), míg az inbound stratégia alkalmazásakor olyan hasznos tartalmakat készítünk, ami a célközönségünket érdekelheti, és megvárjuk, míg ők találnak ránk (például Google kereséssel).