Bezár [x]
Már 2519 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: JWT
Verzió: 7  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-27 20:23:54
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A James Walter Thompson által 1864 december 5.-én alapított reklámügynökség egyike volt a világ első reklámügynökségeinek, és amely később J. Walter Thompson néven vált ismertté. A cég ősét egy new york-i, fiatalember, William James Carlton alapította: persze ez a vállalkozás még inkább egyfajta "reklámbrókerként" és könyvügynökként működött, nem pedig a mai értelemben vett reklámügynökségként. A Carlton & Smith néven elindult cég csak később vette fel a reklámügynökség titulust, amikor maga az elnevezés is értelmet nyert, ugyanis ekkorra már valóban kialakultak a reklámot készítő, kampányokat tervező ügynökségek. Négy évvel később csatlakozott a Carlton által vezetett irodához az akkor még csupán 20-ik életévét taposó James Walter Thompson, mint könyvelő.


A James Walter Thompson által 1864 december 5.-én alapított [reklámügynökség] egyike volt a világ első reklámügynökségeinek, és amely később J. Walter Thompson néven vált ismertté. A cég ősét egy new york-i, fiatalember, William James Carlton alapította: persze ez a vállalkozás még inkább egyfajta "reklámbrókerként" és könyvügynökként működött, nem pedig a mai értelemben vett reklámügynökségként. A Carlton & Smith néven elindult cég csak később vette fel a reklámügynökség titulust, amikor maga az elnevezés is értelmet nyert, ugyanis ekkorra már valóban kialakultak a [reklám]ot készítő, [kampány]okat tervező ügynökségek. Négy évvel később csatlakozott a Carlton által vezetett irodához az akkor még csupán 20-ik életévét taposó James Walter Thompson, mint könyvelő.



1877 nevezetes esztendő volt az ügynökség életében, mert az alapító James Carlton kivonult az üzletből. James Walter Thompson, felismerve a reklámbizniszben rejlő lehetőségeket, megvásárolta egykori főnökétől a vállalkozást mindössze 500 dollárért, valamint további 800 dollárt fizetett a bútorokért. Ezután közel 10 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy az új tulajdonos kezébe került cég valódi reklámügynökséggé váljon, vagyis ténylegesen reklámot készítsen. Az ekkor már JWT Company néven bevezetett cég 5 évvel a századforduló előtt már teljes körű reklámszolgáltatásokat nyújtott, vagyis full service ügynökségként üzemelt: eseményeket szerveztek, csomagolás desing-t és logókat terveztek.

1877 nevezetes esztendő volt az ügynökség életében, mert az alapító James Carlton kivonult az üzletből. James Walter Thompson, felismerve a reklámbizniszben rejlő lehetőségeket, megvásárolta egykori főnökétől a vállalkozást mindössze 500 dollárért, valamint további 800 dollárt fizetett a bútorokért. Ezután közel 10 évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy az új tulajdonos kezébe került cég valódi reklámügynökséggé váljon, vagyis ténylegesen reklámot készítsen. Az ekkor már JWT Company néven bevezetett cég 5 évvel a századforduló előtt már teljes körű reklámszolgáltatásokat nyújtott, vagyis full service ügynökségként üzemelt: eseményeket szerveztek, csomagolás [design]-t és [logó]kat terveztek.


A századforduló táján az amerikai piacon egyre nagyobb árverseny és piaci harc dúlt, pont emiatt a tudatos vállalatok a reklámot és a kommunikációt is egyre inkább használták a siker eléréséhez. A JWT 1896-ban teremtette meg a Prudential számára a máig ismert "Rock of Gibraltar" szimbólumot. Három évvel később pedig a fokozottan növekvő piaci igények oda vezettek, hogy az ügynökség megvetette a lábát külföldön is: megnyitották Nagy-Britanniai ügynökségüket, amely az első nemzetközi iroda volt. Az 1900-as évek első évtizedében rendkívül érdekes dolog történt a JWT-nél: egy hölgy, Helen Ladnsdowne lett az ügynökség vezető kreatív igazgatója. Ma már banálisnak tűnhet ez a kinevezés, de abban az időben a nők még nem nagyon dolgoztak, vagy ha dolgoztak is, csak a "női" mivoltukhoz közel álló munkát végeztek. Az üzleti életben egyetlen nő sem volt, a nagy áttörés többek között ennek a kinevezésnek is köszönhető.

A századforduló táján az amerikai piacon egyre nagyobb [ár]verseny és piaci harc dúlt, pont emiatt a tudatos vállalatok a reklámot és a [kommunikáció]t is egyre inkább használták a siker eléréséhez. A JWT 1896-ban teremtette meg a Prudential számára a máig ismert "Rock of Gibraltar" [szimbólum]ot. Három évvel később pedig a fokozottan növekvő [piac]i igények oda vezettek, hogy az ügynökség megvetette a lábát külföldön is: megnyitották Nagy-Britanniai ügynökségüket, amely az első nemzetközi iroda volt. Az 1900-as évek első évtizedében rendkívül érdekes dolog történt a JWT-nél: egy hölgy, Helen Ladnsdowne lett az ügynökség vezető [kreatívigazgató]ja. Ma már banálisnak tűnhet ez a kinevezés, de abban az időben a nők még nem nagyon dolgoztak, vagy ha dolgoztak is, csak a "női" mivoltukhoz közel álló munkát végeztek. Az üzleti életben egyetlen nő sem volt, a nagy áttörés többek között ennek a kinevezésnek is köszönhető.


A tízes-húszas évek "zsíros" megrendeléseket hoztak az ügynökségnek: Libby's, Aunt Jemina, Fleischmann's Yeast and Kraft, Pond's Cold Cream. A Kraft egyébként máig ügyfele az ügynökségnek, több mint 70 éve dolgoznak együtt. A világháborút követő években a reklámszakmát számos újdonság alakította: rádió, televízió, a modern technika megjelenése. 1947-ben a JWT egy televíziós színházi előadás keretében népszerűsítette a Kraft termékeit. 1952-ben készült el az az emlékezetes kampány, amelyben a híres író, Ernest Hemingway alakja népszerűsítette a Ballantine sört. A század első évtizedeiben a JWT erős növekedésen ment keresztül: 1963-ban például már 23 országban vezették be ugyanazt a terméket, a Kodak Instematic-ot. A hatvanas években az ügynökségi lánc rengeteg energiát és pénzt invesztált a médiatervezési és vásárlási tevékenységbe is.

A tízes-húszas évek "zsíros" megrendeléseket hoztak az ügynökségnek: Libby's, Aunt Jemina, Fleischmann's Yeast and Kraft, Pond's Cold Cream. A Kraft egyébként máig ügyfele az ügynökségnek, több mint 70 éve dolgoznak együtt. A világháborút követő években a reklámszakmát számos újdonság alakította: rádió, televízió, a modern technika megjelenése. 1947-ben a JWT egy televíziós színházi előadás keretében népszerűsítette a Kraft termékeit. 1952-ben készült el az az emlékezetes kampány, amelyben a híres író, Ernest Hemingway alakja népszerűsítette a Ballantine sört. A század első évtizedeiben a JWT erős növekedésen ment keresztül: 1963-ban például már 23 országban vezették be ugyanazt a terméket, a Kodak Instematic-ot. A hatvanas években az ügynökségi lánc rengeteg energiát és pénzt invesztált a [médiatervezés]i és [médiavásárlás]i tevékenységbe is.


A század második felében új ügyfelek, új szolgáltatások tömkelege gazdagította az ügynökségi hálózatot. A legjelentősebb mérföldkőnek viszont az számított, amikor a nyolcvanas évek közepén a láncot megvásárolta a WPP csoport. A világ egyik legnagyobb kommunikációs vállalat-együttesét Martin Sorrel alapította, aki korábban pénzügyi igazgatóként dolgozott több ügynökségnél. A sikeres befektető az eredetileg fémből készült bevásárlókocsikat gyártó vállalatból, a WPP-ből egy valódi marketing-központot fejlesztett ki. Ma már a JWT mellett az Oglivy & Mather és a Young & Rubicam hálózatok is ide tartoznak, leányvállalataikkal együtt. A kilencvenes években a JWT hálózat megvetette lábát a közép-kelet európai országokban is: irodát nyitottak Lengyelországban, Moszkvában, Bulgáriában, Romániában, Prágában, Szlovéniában és természetesen Magyarországon is.


A század második felében új ügyfelek, új [szolgáltatás]ok tömkelege gazdagította az ügynökségi hálózatot. A legjelentősebb mérföldkőnek viszont az számított, amikor a nyolcvanas évek közepén a láncot megvásárolta a WPP csoport. A világ egyik legnagyobb kommunikációs vállalat-együttesét Martin Sorrel alapította, aki korábban pénzügyi igazgatóként dolgozott több ügynökségnél. A sikeres befektető az eredetileg fémből készült bevásárlókocsikat gyártó vállalatból, a WPP-ből egy valódi [marketing]-központot fejlesztett ki. Ma már a JWT mellett az [Oglivy & Mather] és a [Young & Rubicam] hálózatok is ide tartoznak, leányvállalataikkal együtt. A kilencvenes években a JWT hálózat megvetette lábát a közép-kelet európai országokban is: irodát nyitottak Lengyelországban, Moszkvában, Bulgáriában, Romániában, Prágában, Szlovéniában és természetesen Magyarországon is.



 

JWT Partners - a magyar iroda
 


A magyar iroda megalakulása legalább olyan regényes volt, mint az anyavállalaté. Hat fiatal szakember - akik közül négyen, egy kreatív, egy account, egy médiaszakember és egy menedzser a cégnél dolgoztak - úgy döntött, hogy a kilencvenes évek elején létrehoznak egy új, saját ügynökséget. Ebben az időben a legnagyobb láncok - mint például a McCann-Erickson, az Ogilvy&Mather és a Young & Rubicam - már mind működtek. Az említett fiatalok már az új kor jegyében, egy következő generációként léptek a porondra. Ezt jelzi az akkor megalakult ügynökség neve is: Next Generation Partners.

A magyar iroda megalakulása legalább olyan regényes volt, mint az anyavállalaté. Hat fiatal szakember - akik közül négyen, egy kreatív, egy account, egy médiaszakember és egy menedzser a cégnél dolgoztak - úgy döntött, hogy a kilencvenes évek elején létrehoznak egy új, saját ügynökséget. Ebben az időben a legnagyobb láncok - mint például a [McCann-Erickson], az Ogilvy&Mather és a Young & Rubicam - már mind működtek. Az említett fiatalok már az új kor jegyében, egy következő generációként léptek a porondra. Ezt jelzi az akkor megalakult ügynökség neve is: Next Generation Partners.


 

A cég már a megalakuláskor is a hálózat tagjának számított, hiszen kizárólagos képviseleti jogot kaptak. Az első fordulópontot a Sunsilk megbízás jelentette. Az elmúlt időszak egyik legjelentősebb történése - amely a magyar ügynökséget is érintette - az volt, hogy megalakult a MindShare. Nemzetközi szinten ugyanis a JWT hálózat médialáncát és az Ogilvy & Mather médiaügynökségét, a The Network-öt egy közös vállalatba vonták össze. Magyarországon a JWT addig házon belül működő médiaosztálya kivált a cégből, és az itthon eddig is külön működő The Network-kel együtt megalakították a [MindShare] magyar képviseletét.


A cég már a megalakuláskor is a hálózat tagjának számított, hiszen kizárólagos képviseleti jogot kaptak. Az első fordulópontot a Sunsilk megbízás jelentette. Az elmúlt időszak egyik legjelentősebb történése - amely a magyar ügynökséget is érintette - az volt, hogy megalakult a [MindShare]. Nemzetközi szinten ugyanis a JWT hálózat médialáncát és az Ogilvy & Mather [médiaügynökség]ét, a The Network-öt egy közös vállalatba vonták össze. Magyarországon a JWT addig házon belül működő médiaosztálya kivált a cégből, és az itthon eddig is külön működő The Network-kel együtt megalakították a MindShare magyar képviseletét.



 

2007 augusztus 1-től az addig kizárólag magyar tulajdonban lévő Partners JWT a nemzetközi JWT Worldwide hálózat tulajdonába került. A vállalat JWT Budapest néven működik tovább, a [Wpp Group] teljeskörű tagjaként.




 


 

Releváns linkek:

JWT Budapest - nemzetközi tulajdonban (2007.07.31):




 


 

Dreher - új reklámügynökséggel (2007.07.26):



 




Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta