A kirakat egy rendkívül meghatározó [reklámhordozó]?, hisz azok a fogyasztók, akik nem tudatosan keresnek egy adott üzletet, a kirakat hatására fogják meglátogatni azt az üzletet, amelyik az utcán felkelti figyelmüket.
A kirakat berendezésének célja, egy adott üzlet [áru]?készletének bemutatása a lehető legnagyobb spektrumon belül. Figyelemfelkeltő funkciója miatt kiemelkedően fontos a kirakat berendezésénél, hogy ne legyen se túl zsúfolt, se túl szegényes, legyen színes, vidám, hangulatos, kreatív, kövesse az évszakokat, a trendeket, ünnepek alkalmával boruljon ünnepi díszbe. E mellett legalább ilyen fontos, hogy jelenjenek meg az arculati elemek a kirakatban is, mint például a [színvilág]?, a stílus vagy a logó.
Egy dekoratőr és kirakatrendező képzés keretein belül megtanulható hogyan kell vizuális eszközök segítségével kereskedelmi egységek kirakatának tervezését, szervezését, díszítését kivitelezni.
Dekoratőr és kirakatrendező képzés - www.dekoratoriskola.hu