Ő hívta életre a SAKKOM sajtókutatást, mely először 2005-ben, majd 2010-től minden évben a sajtó munkatársainak PR ügynökségekről alkotott véleményét méri fel. Emellett számos új szolgáltatást vezetett be, ilyen az internetes jelenlétet átfogóan elemző hAudit, a PR tevékenységet átvilágító prAaudit vagy a közösségi jelenlétet vizsgáló kAudit.
Kolma Kornél házas, két kisfiú (ikrek) édesapja. Nagy rajongója a veterán autóknak és a szép óráknak.
Tanulmányai:
Ő hívta életre a SAKKOM sajtókutatást, mely először 2005-ben, majd 2010-től minden évben a sajtó munkatársainak PR ügynökségekről alkotott véleményét méri fel. Emellett számos új szolgáltatást vezetett be, ilyen az internetes jelenlétet átfogóan elemző hAudit, a PR tevékenységet átvilágító prAaudit vagy a közösségi jelenlétet vizsgáló kAudit.
Kolma Kornél házas, két kisfiú (ikrek) édesapja. Nagy rajongója a veterán autóknak és a szép óráknak.
Tanulmányai:
Budapesti Corvinus Egyetem
1999 – 2002
Marketing szakirány
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
1995 – 1999
Villamosmérnöki kar
Korábbi munkahelyei:
[Microsoft] Hungary
2003. január – 2004. december
online marketing menedzser, informatikai közösségi programok vezetője
[Adverticum] (Prím) - Business Online
1998. május – 2002. december
Főszerkesztő
Adverticum (Prím) - Internet Kalauz, Business Online
1996. május – 1998. május
Szerkesztő
Független szoftverfejlesztő
1993 - 1996
Többek közt kábeltévé társaságoknak írt telefonon keresztül irányítható interaktív játékokat.
Díjai, elismerései:
- III. Ifjúsági Innovációs Verseny, különdíj (1994)
- Az év IT magazinja - Business Online főszerkesztőjeként (1998)
- Google AdWords Professional (2005)
- Copywriter Webszövegíró verseny, 2. helyezés – SAKKOM Interaktív ügyvezetőjeként (2010)
Nyilatkozatai:
- Marketing&Media: Az internet felfedezése (2010.10.27.)
- Kreatív: Projektinvázió - Vége a PR ügynökségek kényelmes időszakának (2010.04.30.)
- Napi Gazdaság melléklet: Egy húron pendülnek az it-világ pr-marketing szakemberei (2008.05.23.)
- Kreatív: Lassú ébredés (2008.05.14.)
- Piac és Profit: Egy kattintás ára (2007.05.17.)
- Marketing&Média: Mit tehetünk válság esetén? (2006.05.03.)
- Figyelő: Járatlan utakon (2004.12.09.)
Publikációi:
Rendszeres szerzője a SAKKOM Interaktív blogjának (www.sakkom.hu/blog), melynek cikkeit a Marketing és Média Egyperces rendszeresen átveszi.
Előadásai:
- Kolma Kornél rendszeres előadója az IIR Szakmai Szemináriumoknak.
- BGF: Bevezetés az online marketingbe (2011.05.05.)
Portfóliója:
A SAKKOM Interaktív berkein belül két, közösség által szerkesztett oldalt hozott létre: