Bezár [x]
Már 2520 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: közösségi marketing
Verzió: 4  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-28 20:37:35
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

(community marketing)

 

Olyan marketing stratégia, amely aktív, ám nem tolakodó eszmecserét igyekszik elindítani és fenntartani lehetséges és korábbi fogyasztók között. Megfelelő gondosság esetén jól szolgálja a következő, ügyfélszerzéshez szükséges, alapvető fontosságú feltételek teljesülését:


Olyan [marketing stratégia], amely aktív, ám nem tolakodó eszmecserét igyekszik elindítani és fenntartani lehetséges és korábbi [fogyasztó]k között. Megfelelő gondosság esetén jól szolgálja a következő, ügyfélszerzéshez szükséges, alapvető fontosságú feltételek teljesülését:


 

- a meglévő ügyfelek a lehetségesekkel történő összekötése;
- a lehetséges ügyfelek egymással történő összekötése;
- a meglévő és lehetséges ügyfelek összekötése a céggel a hűség megszilárdítása érdekében;
- összeköti a meglévő ügyfeleket az elfogadás és az elégedettség növelése érdekében.

 

Két típusa az organikus (a fogyasztók által kezdeményezett és irányított) és a szponzorált (egy cég által kezdeményezett és irányított) közösségi marketing.

 

Az utóbbi időben ugyan bizonyos szkepticizmus kezd kialakulni a stratégiával kapcsolatban a korábban előforduló nem etikus használat miatt, de a természetesen kialakuló fogyasztói csoportok közötti kommunikációban további sikerekre lehet számítani.


Az utóbbi időben ugyan bizonyos szkepticizmus kezd kialakulni a stratégiával kapcsolatban a korábban előforduló nem etikus használat miatt, de a természetesen kialakuló [fogyasztói csoport]ok közötti [kommunikáció]ban további sikerekre lehet számítani.


 

Előnyei:
- valódi kétirányú kommunikáció a fogyasztókkal
- a kommunikációs gátak elbontása (valóban hatékony ügyfélkezelés)
- azonosság, elköteleződés és befolyásolás az ún. szószólókon keresztül (lásd [szájreklám])
- a „megbízható tanácsadó” cím elnyerése

 

Eszközei:
- [social network]ök
- tagsági ([CRM]) rendszer kiépítése
- „hivatásos guruk” megbízása a csomópontok kezelésével
- kapcsolatépítés a non-profit szférával

- publikus site API alapján írt alkalmazások (pl. Facebook)


- publikus site API alapján írt alkalmazások (pl. [Facebook])


 

Kapcsolódó link






Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta