Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: Közösségi vásárlás
Verzió: 9  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2012-01-05 14:11:39
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

 

A közösségi vásárlás az [internet]en fellelhető [közösségek] együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos [termék]csoportokhoz. A közösségi vásárlási [alkalmazás]ok erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé. A nagykereskedelmi ár feltétele természetesen a mennyiségi vásárlás, így bizonyos számú elkötelezett érdeklődőnek ki kell fejeznie vásárlási szándékát az engedmény eléréséhez. Az eladó számára pedig a fajlagosan alacsony logisztikai és adminisztrációs költségek teszik lehetővé az alacsony [ár] felajánlását (több megrendeléshez egy szállítás és egy tranzakció kapcsolódik). Az egyik első sikeres kezdeményezés a GroupOn nevéhez fűződik, amely 2008-ban indult és az egyik leggyorsabban növekvő elektronikus kereskedelmi vállalkozás. 2010-ben több magyar közösségi vásárlási [weboldal] is megjelent: ilyenek a Kupon Világ, a Napi Tipp, a Veddvelem, a Bónuszbrigád, a tsoonami, 2011-ben a Veddolcsón. Ezek mindegyike épít a nagy [közösségi portál]okra (elsősorban a [Facebook]-ra), de a deal-ek elsősorban a saját weboldalon köthetők meg. Ebből a szempontból újítás a GroupDeal nevű Facebook alkalmazás, ami 2010. júliusában jelent meg a Wildfire fejlesztésében.


A közösségi vásárlás (group buying) az [internet]en fellelhető [közösségek] együttes fellépésére alapoz. Az azonos érdeklődési körűek jó eséllyel vonzódnak bizonyos [termék]csoportokhoz. A közösségi vásárlási [alkalmazás]ok erre az együttes vásárlói erőre építenek, mintegy nagybani vásárlóként lépve fel az eladók felé. A nagykereskedelmi ár feltétele természetesen a mennyiségi vásárlás, így bizonyos számú elkötelezett érdeklődőnek ki kell fejeznie vásárlási szándékát az engedmény eléréséhez. Az eladó számára pedig a fajlagosan alacsony logisztikai és adminisztrációs költségek teszik lehetővé az alacsony [ár] felajánlását (több megrendeléshez egy szállítás és egy tranzakció kapcsolódik). Az egyik első sikeres kezdeményezés a GroupOn nevéhez fűződik, amely 2008-ban indult és az egyik leggyorsabban növekvő elektronikus kereskedelmi vállalkozás. 2010-ben több magyar közösségi vásárlási [weboldal] is megjelent: ilyenek a Kupon Világ, a Napi Tipp, a Veddvelem, a Bónuszbrigád, a tsoonami, 2011-ben a Veddolcsón és az Alkupon. Ezek mindegyike épít a nagy [közösségi portál]okra (elsősorban a [Facebook]ra), de a deal-ek elsősorban a saját weboldalon köthetők meg. Ebből a szempontból újítás a GroupDeal nevű Facebook alkalmazás, ami 2010. júliusában jelent meg a Wildfire fejlesztésében.


 

Itthon megjelentek az első, közösségi vásárlással foglalkozó weboldalak ajánlatait összefogó oldalak is. Ilyen például a Happy Faces oldala is, ahol lehetőség van az aktuális ajánlatok böngészésén túl, az ajánlatokat összefoglaló hírlevélre történő feliratkozásra is.


Itthon megjelentek az első, közösségi vásárlással foglalkozó weboldalak ajánlatait összefogó oldalak is. Ilyen például a Happy Faces oldala is, ahol lehetőség van az aktuális ajánlatok böngészésén túl az ajánlatokat összefoglaló hírlevélre történő feliratkozásra is.










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta