A lead az írott nyomtatott vagy online sajtóban megjelenő híranyagok, sajtóanyagok, tudósítások, sajtóközlemények, újságcikkek címét követő rövid bekezdés, mely tömör összefoglalója a hosszabb terjedelmű szöveges tartalomnak. A lead nagyon fontos szerepet játszik az olvasó érdeklődésének és kíváncsiságának felkeltésében, éppen ezért nagy gondot kell fordítani annak megfogalmazására.
A lead nem lehet több két-három mondatnál, hiszen célja az érdeklődés felkeltése, nem pedig a tartalom részletezése. Fontos azonban, hogy a lead önmagában is tartalmazza a teljes írott szöveg legfontosabb üzeneteit és alapinformációit, hiszen sok esetben - jellemzően az online médiumok - csupán a cikk címét, illetve a leadet osztják meg olvasóikkal.
A lead-nek vizuálisan is el kell különülnie mind a szöveges tartalom címétől, mind a szövegtörzstől. Ilyen kiemelés lehet például a nagyobb betűméret használata, vagy a dőlt betűs szerkesztés.