Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: márkaakvizíció
Verzió: 4  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2010-10-01 19:02:18
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

márkaakvizíció - vagy márkafelvásárlás - az az üzleti tevékenység,
melynek során egy vállalat megszerzi egy bevezetett márka tulajdonjogát


A márkafelvásárlással a márkát felvásárló cég egy új márka bevezetésének

kockázata nélkül beléphet egy piacra vagy meglévő piacán növelheti


A márkafelvásárlással a márkát felvásárló cég egy új [márka] bevezetésének

kockázata nélkül beléphet egy [piac]ra vagy meglévő piacán növelheti


piacrészesedését a megszerzett márka termékeinek forgalmazásával.  Vagy

akár azáltal, hogy versenytárs márka esetén a megszerzett márkát a

felvásárlást követően kivonja a piacról - saját márkájának teremtve jobb piaci

lehetőségeket. 

A márkafelvásárlás általában a márka termékeinek, szolgáltatásainak előállításához


A márkafelvásárlás általában a márka [termék]einek, [szolgáltatás]ainak előállításához


szükséges tárgyi, vagyoni és nem-vagyoni eszközök átvételével történik. De

megvalósulhat kizárólag a márkatulajdon és az ahhoz kapcsolódó jogok megszerzésével.

A márkafelvásárlás egyre gyakoribb üzleti esemény Magyarországon is.
 
A háztartási cikkek területén az utóbbi évek legjelentősebb márkafelválásra 2005-ben

került sor. Ebben az évben hagyta jóvá a Gazdasági Versenyhivatal, hogy a Henkel

Magyarország Kft. megvásárolja az Unilever Magyarország Kft. Biopon Üzletágát.


Magyarország Kft. megvásárolja az [Unilever] Magyarország Kft. Biopon Üzletágát.


A tranzakció végrehajtásával gyáregységek és termelési eszközök nem, csak a Biopon

márkanévhez kapcsolódó gyártási és technikai ismeretek, bejegyzett védjegyek,

marketing anyagok, vevői megrendelések, cégérték és egyéb szellemi termékek


[márkanév]hez kapcsolódó gyártási és technikai ismeretek, bejegyzett [védjegy]ek,

[marketing] anyagok, vevői megrendelések, cégérték és egyéb szellemi termékek


kerültek a Henkel Magyarország Kft. tulajdonába.


A Henkel Magyarország Kft.-nek a mosószerek piacán való részesedése az addigi,
30 százalékot kis mértékben meghaladó mértékről 40 százalék fölé emelkedett.
Az eladást megelőzően az Unilever Magyarország Kft. a Biopon Üzletágba

tartozó termékeket Romániában gyártotta.


 

További jelentősebb márkafelvásárlások -

  • Graphisoft - Nemetschek - 2007
  • Globus - CECAG csoport - 2006
  •  Iwiw.hu - T-Online Magyarország - 2006

  • [Globus] - CECAG csoport - 2006
  •  Iwiw.hu - [T-Online] Magyarország - 2006

  •  Napi Gazdaság - Napinvest - 2006
  •  Népszabadság - Ringier - 2005
  •  Magyar Hírlap - Első Magyar Médiaholding (Széles Gábor) - 2005
  •  Apenta - Maspex Olympos Rt. - 2005
  •  Mohai Ágnes - Universal Foods - 2005
  •  Délhús - Pick - 2005
  •  Interfruct - SCD Csoport - 2005
  •  Index.hu - Sydinvest (Nobilis Kristóf) - 2005

  •  [Index].hu - Sydinvest (Nobilis Kristóf) - 2005

  •  Multireklám - Bonitas (Csányi Sándor) - 2005
  •  Feibra Magyarország - Österreichische Post - 2005

Forrás











Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta