Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: márkakiterjesztés
Verzió: 2  
Változtatta: katera
Változtatás dátuma: 2009-07-16 11:35:51
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A márkakiterjesztésnek négy fajtájátkülönböztetjük meg:

 

1.Termékvonal-bővítés (egy vállalat meglévő [márka]nevét használja fel egy új termékváltozatnál, amely ugyanarra a piacra kerül)


Az új [termék] ebben az esetben a meglévő márkának egy változata.
Ez az egyik leggyakoribb márkakiterjesztés.


2.Márkabővítés (a [vállalat] márkáját új piaci területekre vezeti be)


Ennél a megoldásnál a kiterjesztést csak addig lehet végrehajtani, amíg a [márkanév] illik az új termékre is.


3.Almárkák
  (egy vállalat almárkákat alakít ki, különböző termékelőnyökre épülő termékeket fejleszt ki, de gyakorlatilag hasonló célcsoportnak kínálja őket)


4.Egyedi [márka]nevek

Két esetben érdemes alkalmazni:
-A cég egy új [termékcsoport]ba tervez belépni, de a meglévő márkanevét nem kívánja rá kiterjeszteni.
-A gyártó egyetlen termékcsoporton belül vezet be különböző márkákat.


A márkakiterjesztésnek négy fajtájátkülönböztetjük meg:

 

  • Almárkák
    • Egy vállalat almárkákat alakít ki, különböző [termékelőny]ökre épülő termékeket fejleszt ki, de gyakorlatilag hasonló [célcsoport]nak kínálja őket

 

  • Egyedi [márka]nevek
    • Két esetben érdemes alkalmazni:
      • A cég egy új [termékcsoport]ba tervez belépni, de a meglévő márkanevét nem kívánja rá kiterjeszteni.
      • A [gyártó] egyetlen termékcsoporton belül vezet be különböző márkákat.

 

  • Termékvonal-bővítés
    • Egy [vállalat] meglévő [márka]nevét használja fel egy új termékváltozatnál, amely ugyanarra a piacra kerül
    • Az új [termék] ebben az esetben a meglévő márkának egy változata.
    • Ez az egyik leggyakoribb márkakiterjesztés.


  • Márkabővítés
    • A vállalat márkáját új piaci területekre vezeti be
    • Ennél a megoldásnál a kiterjesztést csak addig lehet végrehajtani, amíg a [márkanév] illik az új termékre is.


 










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta