Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: marketing mix
Verzió: 4  
Változtatta: Monachus
Változtatás dátuma: 2015-02-04 09:24:54
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A [marketing] eszközök különböző helyzetekben alkalmazott kombinációja.

McCarthy-féle csoportosítás: ([4P]):  


McCarthy-féle csoportosítás: ([4P]):  


  • [Termék]politika (Product) - terméktervezésre, választékra, formatervezésre, csomagolásra, [márka]politikára vonatkozó intézkedések.
  • [Ár]politika (Price) - költségvizsgálatok, fogyasztói érzékenység elemzések, valamint az árstratégia és ártaktika elveinek meghatározása.

  • [Ár]politika (Price) - költségvizsgálatok, fogyasztói érzékenység elemzések, valamint az árstratégia és ártaktika elveinek meghatározása.

  • Értékesítési politika (Place) - azon döntések összessége, amelyek a termékeknek a [fogyasztó]khoz, illetve felhasználókhoz való eljuttatását biztosítják, és meghatározzák ennek útjait és módszereit.
  • [Piac]befolyásolás és [promóció]s politika (Promotion) - fő célja a fogyasztók tájékoztatása, befolyásolása és meggyőzése a vásárlás érdekében.


Napjainkban további „3P”:


Napjainkban további „3P”:


  • Emberi tényező (People) - a szolgáltatási szférában különleges jelentőségű.
  • Tárgyi elemek (Physical evidence) - különböző [szolgáltatás]ok más-más környezetet igényelnek.

  • Emberi tényező (People) - a szolgáltatási szférában különleges jelentőségű.
  • Tárgyi elemek (Physical evidence) - különböző [szolgáltatás]ok más-más környezetet igényelnek.

  • Folyamat (Process) - minőségének egyenletes fenntartása komoly szervező munkát igényel.

Más megközelítésekben további P-k kerülhetnek a listában, ismert 44P-s modell. A kilencvenes években a termékközpontú gondolkodást fölváltó fogyasztó központiság eredménye a Lauterborn-féle 4C modell:

 

  • Clients (product helyett)
  • Costs (price helyett)
  • Convenience (place helyett)
  • Communication (promotion helyett)

[Seth Godin] egy további P-vel egészítette ki a listát: purple cow (lila tehén), mely arra utal, hogy a termék egyedisége meghökkentő kell, hogy legyen. (Forrás: A marketing mix elemei: 4P, 7P, hány P?)










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta