Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: marketingkommunikáció
Verzió: 6  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-10-03 14:45:51
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A marketingkommunikáció az intézményi [kommunikáció] olyan formája, amely

 

célja szerint lehet:

 

- eladásösztönző
- [image] építő

- közcélú (TCR)

- közcélú ([TCR])

- politikai

 

időbeli hatása szerint lehet:

 

- rövidtávű ([promóció]s vagy taktikai célú)

- hosszú távú (stratégiai célú)

 

tárgya szerint lehet:

 

- termékreklám
- [márka] (brand) reklám


- [termék]reklám
- [márka] ([brand]) reklám


- szervezeti (cég) [reklám]

 

befogadója szerint lehet:

 

- [B2C] (business-to-consumer)
- [B2B] (business-to-business)

 

A [marketingkommunikáció]s tevékenység megrendelője és irányítója a [hirdető], amely "klasszikus esetben" [reklámeszköz]ök útján üzenetét továbbítani kívánja a [célcsoport]hoz. Ez a tevékenység lehet olyan átfogó, hogy szervezése speciális szaktudást igényel, ebben az esetben a hirdető ügynökség segítségét kéri.

 

ATL/BTL

 

A kommunikációs eszközök sokszínűsége, a mögöttük álló technológia fejlődése révén a reklámeszközök tárháza is egyre szélesedik. Korábbi felosztás szerint ezek az eszközök feloszthatók voltak ATL és BTL jellegűekre.

 

Ennek alapja az volt, hogy az [ATL] (above-the-line) kommunikációhoz valamifajta [médium]ot kellett használni, amely általában eredetileg egy [sajtótermék] (pl. napilapok, folyóiratok) illetve a rádió és televízió volt. Ezeknek a felületeknek a "megvásárolható" részével gazdálkodtak, terveztek, és ezeket foglalták le (vásárolták meg) korábban a reklámügynökségek média osztályai, amelyek ma már jellemzően inkább önálló [médiaügynökség]ekként látják el feladataikat.


Ennek alapja az volt, hogy az [ATL] (above-the-line) kommunikációhoz valamifajta [médium]ot kellett használni, amely általában eredetileg egy [sajtótermék] (pl. napilapok, folyóiratok) illetve a rádió és televízió volt. Ezeknek a felületeknek a "megvásárolható" részével gazdálkodtak, terveztek, és ezeket foglalták le (vásárolták meg) korábban a [reklámügynökség]ek [média] osztályai, amelyek ma már jellemzően inkább önálló [médiaügynökség]ekként látják el feladataikat.


 

A [BTL] (below-the-line) kommunikációba pedig az olyan tevékenységet sorolták, amelyek nem igényeltek médiumot a [reklámüzenet] továbbításához (pl. [direct mail], [rendezvény]ek, termék- és márkaklubok, üzleti kommunikáció.)


A [BTL] (below-the-line) kommunikációba pedig az olyan tevékenységet sorolták, amelyek nem igényeltek médiumot a [reklámüzenet] továbbításához (pl. [direct mail], [rendezvény]ek, [termék]- és [márka]klubok, üzleti kommunikáció.)


 

Ennek a határvonalnak (a [reklámvonal]nak) az elmosódása már az óriásposzterek és eladáshelyi ([POS]) reklámeszközök elterjedésekor elkezdődött. Manapság pedig, az interaktív technológiák, a fogyasztók által szerkesztett online tartalmak ([UGC]: user-generated content), a virtuális közösségek és az [internet]es tévé- és rádióadások idején végleg eltűnni látszik.


Ennek a határvonalnak (a [reklámvonal]nak) az elmosódása már az óriásposzterek és eladáshelyi ([POS]) reklámeszközök elterjedésekor elkezdődött. Manapság pedig, az interaktív technológiák, a [fogyasztó]k által szerkesztett online tartalmak ([UGC]: user-generated content), a virtuális közösségek és az [internet]es tévé- és rádióadások idején végleg eltűnni látszik.










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta