Márkafelépítés:
Történet
Negyven évvel azután, hogy 1948-ban Richard és Maurice McDonald megnyitották átalakított gyorséttermüket San Bernardinóban (Kalifornia), Budapesten, a Régiposta utcában is kitárta kapuit az első McDonald’s étterem. A McDonald’s éleslátását és igényességét dicséri, hogy két évvel később megnyitotta a világ egyik legszebb McDonald’s éttermeként nyilvántartott egységét a Nyugati pályaudvarnál. Még ugyanebben az évben átadta első vidéki éttermét Győrött, majd egy esztendővel később Óbudán a nagyközönség „birtokba vehette” az első magyarországi McDrive-ot.
A cég fejlesztési politikájára – no meg a gazdasági környezet kedvező változására – jellemző, hogy 1997-ben már minden 50 ezer fővárosi lakosra jutott egy McDonald’s. A vállalat azonban a gyorséttermi piac legnagyobb szereplőjeként sem feledkezett meg az egyik – az alapítója által megfogalmazott – nemes alapelvéről, miszerint minél többet szeretne visszaadni annak a közösségnek, amelynek segítségével működik. E cégfilozófia jegyében az évek során több, az aktív és egészséges életmódot támogató tevékenységet, programot és mozgalmat támogatott, és 1999-ben Magyarországon is felépítette a Ronald McDonald Házat – amely „otthon távol az otthontól” – a világon a 200., Közép-Európában pedig az első volt. Miskolcon a McDonald’s Nemzetközi Gyermeknapján nyitja meg kapuit a második magyarországi Ház.
A termék
A McDonald’s sikerének „titka”, hogy termékei folyamatosan ellenőrzött körülmények között és mindig a legjobb és legfrissebb – jelentős részben hazai forrásból származó – alapanyagokból (valódi színtiszta marhahús, első osztályú csirkehús, minőségi sertéshús, valódi tengeri hal, friss tojás és tej, legkiválóbb burgonya, minőségi zsemle, friss saláta) készülnek. A McDonald’s rendkívül nagy figyelmet szentel annak, hogy a termékei a saját, rendkívül szigorú előírásain kívül az Európai Unió követelményeinek is megfeleljenek. Számára – naponta 200 ezer vendéget kiszolgáló étteremként – a legfontosabb cél az élelmiszer-biztonság és -minőség, valamint a higiéniai előírások betartása: az ételek előkészítésétől egészen a kiszolgálásig. Mindezt a szakértői csapata és a jelentősebb élelmiszer-beszállítókkal kialakított szoros, partneri együttműködés garantálja.
Az évek során a kiegyensúlyozott táplálkozás feltétlen híveként a legváltozatosabb – a legkülönfélébb vásárlói igényeket figyelembe vevő – ételekkel bővítette termékkínálatát: így éttermeiben az is mindig megtalálja a fogára valót, aki valóban farkaséhes és aki a vonalaira jobban oda szeretne figyelni. A McDonald’s igen büszke arra, hogy komoly és megbízható kapcsolatot alakított ki partnereivel: közösen gondolkodva igyekeznek a lehető legjobbat „létrehozni” a vendégek érdekében. A McDonald’s számára az is nagy öröm, hogy Magyarország legnagyobb munkaadói közé tartozik. Összesen mintegy 4200 fő számára biztosítja az állandó, bejelentett és megfelelően honorált munkalehetőséget, és a beszállítókon keresztül további mintegy 1200 főnek ad munkát.
Link: http://www.mcdonalds.hu