Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: média audit
Verzió: 2  
Változtatta: TamaraHagen
Változtatás dátuma: 2009-09-22 11:36:55
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A sikeres [public relations] tevékenység – és különösen a hírnév menedzsment – egyik alapvető feltétele, hogy a szervezetünk – vagy ügyfelünk szervezete – megítélésén, hírnevén pozitív irányba változtassunk. Így feltétlenül szükséges tisztán látnunk azt is, hogy egyrészt a [célcsoport]jaink milyen véleménnyel vannak rólunk (ez történhet a felmérések számtalan formájával), illetve a számunkra fontos cél[médium]ok mennyire ismernek bennünket és milyen módon jutnak hozzá a szervezetünkre vonatkozó [információ]khoz. Ezen információk feltérképezésére szolgál megoldásként a média audit.

A média audit során célirányos, a szervezetünket érintő kérdéseket teszünk fel az általunk kiválasztott [újságíró]knak, és így ismerjük meg a véleményüket a szervezetünkkel kapcsolatban.

Első lépésként határozzuk meg a számunkra fontos újságírói kört / médiakört, amely erős befolyással van a szervezetünkre. Ebből válasszunk ki 5-10 médiumot (ill. újságírót, szakújságírót), amelyeknek véleményére kíváncsiak vagyunk. Nyilvánvalóan az ideális helyzet az, ha a témában járatos, a témával foglalkozó újságíróval tudunk beszélni.

Ezt követően dolgozzuk ki a kérdéseket (max. 5-öt). Mivel az újságírók ideje nagyon szűkös, ezért ne pazaroljuk azt feleslegesen és a legfontosabb kérdésekre koncentráljunk. 

A megkeresések (telefonhívások) időpontját érdemes 10-15 óra közzé időzítenünk. Keddi napokon ne zavarjuk a hetilapok szerkesztőségeit, ugyanis gyakran a kedd a lapzárta napja náluk. Fontos, hogy a végén kérdezzünk rá arra, hogy a későbbiekben küldhetünk-e neki információkat (ha ez eddig valamilyen okból nem történt meg) ; illetve milyen formában várja ezeket az anyagokat. Kérjünk közvetlen telefonszámot és e-mailcímet is.

Miután megvannak a válaszok, elemezzük ki azokat. A médiaaudit fontos célja, hogy megismerjük, a számunkra fontos célmédia szemében milyen hírneve van ügyfelünknek/szervezetünknek; illetve mennyire tartják használhatónak a tájékoztatásul küldött anyagainkat, és ha kérdésük van, tudják-e, hogy kihez kell fordulniuk – így az elemzésben erre koncentráljunk. 

Jelöljük meg a tanulságos pontokat és egyben jelöljük ki azokat a lépéseket, amelyeket a hírnevünk építése érdekében teszünk majd a hallottak alapján. Ha ezzel is végeztünk, akkor egy kerek egész dokumentumban foglaljuk össze a tapasztalatokat.

Mivel a média audit második legfontosabb célja, hogy a jövőbeni munkát a szervezet és a média zött minél hatékonyabbá tegye, javasolt az auditot 6 hónapos vagy egy éves időtartamot követően újra megismételni, hogy friss ismereteket szerezzünk az időközbeni, remélhetőleg pozitív változásokról.


Mivel a média audit második legfontosabb célja, hogy a jövőbeni munkát a szervezet és a média zött minél hatékonyabbá tegye, javasolt az auditot 6 hónapos vagy egy éves időtartamot követően újra megismételni, hogy friss ismereteket szerezzünk az időközbeni, remélhetőleg pozitív változásokról.










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta