Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: media relations
Verzió: 11  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2011-04-08 14:05:23
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Médiakapcsolatok [media relations]

A médiakapcsolatok talán az első szó, ami eszünkbe jut, ha meglátjuk a bűvös két betűt – [PR].

A médiakapcsolatok talán az első szó, ami eszünkbe jut, ha meglátjuk a bűvös két betűt – [pr].


A világ nem létezhet definíciók nélkül, így essünk túl ezen már rögtön az elején!

A Definíció: A nyomtatott és elektronikus [média] intézményeivel, a szerkesztõségekkel, a kiadókkal és azok munkatársaival, valamint az [újságíró]kkal fenntartott kapcsolatok szervezése a szervezet publicitása érdekében, a szervezet iránti érdeklõdés fenntartásával. A médiakapcsolatok gyûjtõkategória: a kiadói a szerkesztõségi és az újságírói kapcsolatok tartoznak ide. Magyar nyelven és röviden: a médiakapcsolatok során a [kommunikáció]s szakember fontos és érthető [információ]kkal segíti a médiát, időt és pénzt takarítva meg így ügyfelének és az újságíróknak is.

A médiakapcsolatoknak különösen a mai rohanó világban van kulcsjelentősége. Napjainkban a média a nap 24 órájában, a hét minden napján „pörög” – mindig újabb és mindig frissebb információkkal látja el közönségét. A „24/7 – hírfolyam” valamennyiünk életébe beépült, így az a „mainstream” (minden közönséghez szóló) média, amely nem a fenti elv szerint működik, azonnal kihullik a versenyből.

Az újságírók és a média emberei folyamatos nyomás alatt vannak, hogy újabb, frissebb, a [versenytárs]aiknál jobb [hír]eket adhassanak a nézőknek és olvasóknak. Az újságírókra különösen igaz a mondás: „Időből soha nincs elég.” Felkutatni és elérni a megfelelő embereket, érthető formába rázni az információt, mindezt gyakran több szálon, sőt egyszerre több témával kapcsolatban… nem egyszerű a dolguk.

A kommunikációs szakember itt lép be a képbe.

Egyrészt, ő már birtokában a megfelelő információknak, már beszélt az érintett emberekkel, elválasztotta a fontos információt a lényegtelen töltelékszövegtől és érthető formában elkészítette az anyagot. A kommunikációs szakember ráadásul ismeri az újságírókat – tudja, hogy milyen témáról írnak szívesen és milyen igényeik vannak. Ha a média képviselőjének további információkra van szüksége, akkor „PR-hősünk” jár utána ezeknek.

Egyrészt, ő már birtokában a megfelelő információknak, már beszélt az érintett emberekkel, elválasztotta a fontos információt a lényegtelen töltelékszövegtől és érthető formában elkészítette az anyagot. A kommunikációs szakember ráadásul ismeri az újságírókat – tudja, hogy milyen témáról írnak szívesen és milyen igényeik vannak. Ha a média képviselőjének további információkra van szüksége, akkor „pr-hősünk” jár utána ezeknek.


Magyarul: segít a médiának, hogy az olvasók/nézők a legjobb és legfrissebb információkat kaphassák meg.

A médiakapcsolatok eszközei:
 

  • [sajtótájékoztató]
  • sajtó-háttérbeszélgetés
  • sajtóreggeli, sajtóebéd, sajtóvacsora
  • [sajtóközlemény]
  • [interjú], [riport], stúdióbeszélgetések

Egy rövid gondolat erejéig térjünk ki az ún. „pr-cikkre”. Elsősorban azért tesszük ezt, mert elég nagy a zavar a fejekben ezzel a nem létező fogalommal kapcsolatban.

A „pr-cikk” egy helytelen magyar fordítás eredménye, amelynek eredetije az ún. [advertorial]. Az advertorial az „advertising” (hirdetés) és az „editorial” (szerkesztőségi cikk) szavak összevonásából született. Ezeket a cikkeket nevezzük „X-es cikkeknek”, mert a lap egyik sarkában egy X jel mutatja, hogy egy szerkesztőségi cikk formájában megírt hirdetésről beszélünk. Ezért a [hirdető] tehát komoly pénzeket fizet.









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta