Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: médiafigyelés
Verzió: 5  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2017-11-06 16:40:02
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Hazánkban elterjedt a „média monitoring” kifejezés is. A magyar – és adott esetben nemzetközi – [médiá]ban a szervezetünk számára fontos hírek figyelését, nyomon követését, elemzését és kiértékelését jelenti. Egyben figyelemmel kísérhetjük [versenytárs]aink tevékenységét, üzeneteit és üzeneteinek változásait is.



 


 

 

A [kommunikáció]s szakma nagyon fontos területe. [PR ügynökség]ek esetében tevékenységük sikerességének mérésére is szolgálhat.

 

A médiafigyelés során az első lépés mindig a [hír]ek begyűjtése. Ha azonnal szükségünk van [információ]kra, akkor hagyatkozhatunk számos ingyenes online hírkeresőre is. Hosszabb távon azonban ez nem ajánlott, hiszen rengeteg fontos cikk és információ elkerüli így a figyelmünket. Végezgetjük a sajtófigyelést magunk is, de számítsunk arra, hogy ez időben és pénzben is komoly áldozatokkal jár, miközben eleget kell tennünk a vonatkozó jogszabályi kötelezettségeknek (ez általában a szerzői jogok tulajdonosával történő megállapodást jelenti). A legegyszerűbb megoldás, ha egy médiafigyelő cégre bízzuk a hírek felkutatását – ekkor adott [kulcsszó]/kulcsszavak alapján naponta kapjuk meg az összegyűjtött híreket.

 

A következő lépés a média-megjelenések elemzése. A legfontosabb szempont ekkor, hogy üzeneteink mennyire tisztán köszönnek vissza a hírekben és cikkekben. Ez akkor is szempont, ha nem mi magunk indítottuk el – például közlemény, vagy aktív sajtókapcsolatok útján – a kommunikációt. Az elemzést természetesen helyezzük kontextusba – tehát az adott hír, megjelenés milyen módon és mértékben befolyásolja a kommunikációs taktikai és stratégiai céljainkat, szervezetünk hírnevét.

 

A szervezetünk/ügyfelünk számára fontos híreket végül foglaljuk össze egy dokumentumban, amelyet adott rendszerességgel (pl. napi, vagy heti összefoglalók) készítünk el.

 

Az összefoglaló ajánlott tartalma:

 

  • Média neve
  • Média meghatározása
  • Példányszám (írott média esetén)
  • Újságíró/Riporter
  • Hír címe
  • Hír rövid összefoglalója
  • Elemzés
  • Megjegyzés (pl. a hír megjelent még más lapokban)

 

 

A [kommunikáció]s szakma nagyon fontos területe. [PR ügynökség]ek esetében tevékenységük sikerességének mérésére is szolgálhat.

 

A médiafigyelés során az első lépés mindig a [hír]ek begyűjtése. Ha azonnal szükségünk van [információ]kra, akkor hagyatkozhatunk számos ingyenes online hírkeresőre is. Hosszabb távon azonban ez nem ajánlott, hiszen rengeteg fontos cikk és információ elkerüli így a figyelmünket. Végezgetjük a sajtófigyelést magunk is, de számítsunk arra, hogy ez időben és pénzben is komoly áldozatokkal jár, miközben eleget kell tennünk a vonatkozó jogszabályi kötelezettségeknek (ez általában a szerzői jogok tulajdonosával történő megállapodást jelenti). A legegyszerűbb megoldás, ha egy médiafigyelő cégre bízzuk a hírek felkutatását – ekkor adott [kulcsszó]/kulcsszavak alapján naponta kapjuk meg az összegyűjtött híreket.

 

A következő lépés a média-megjelenések elemzése. A legfontosabb szempont ekkor, hogy üzeneteink mennyire tisztán köszönnek vissza a hírekben és cikkekben. Ez akkor is szempont, ha nem mi magunk indítottuk el – például közlemény, vagy aktív sajtókapcsolatok útján – a kommunikációt. Az elemzést természetesen helyezzük kontextusba – tehát az adott hír, megjelenés milyen módon és mértékben befolyásolja a kommunikációs taktikai és stratégiai céljainkat, szervezetünk hírnevét.

 

A szervezetünk/ügyfelünk számára fontos híreket végül egy dokumentumban foglaljuk össze, amelyet adott rendszerességgel (pl. napi, vagy heti összefoglalók) készítünk el.

 

Az összefoglaló ajánlott tartalma:

  • Média neve
  • Média meghatározása
  • Példányszám (írott média esetén)
  • Újságíró/Riporter
  • Hír címe
  • Hír rövid összefoglalója
  • Elemzés
  • Megjegyzés (pl. a hír megjelent még más lapokban)

 


Nagy hazai médiafigyeléssel foglalkozó cégek:

  1. Neticle
  2. Observer
  3. IMEDIA

 









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta