Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: médiaügynökség
Verzió: 5  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-10-04 19:27:41
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A médiaügynökség "klasszikus reklámügynökség egyik leggyorsabban fejlődő részlege a médiaosztály, azaz a média volt. A múlt idő használatát nem az indokolja, hogy temetnünk kell a médiát, sőt. Az egykori médiarészlegek döntő többsége - elsősorban a nemzetközi ügynökségek esetében - mára ugyanis levált a full service reklámügynökségről, és önálló céggé, médiaügynökséggé alakult.

 

Hogy is kezdődött? Egy reklám[kampány] elkészítésénél magától értetődő volt, hogy a [reklám]ok hatékony elhelyezéséhez is szakemberek kellenek. A médiaosztályokat az az igény hívta életre, hogy az elkészült reklámanyagokat el kell juttatni a különböző [médiumok]hoz, amelyek aztán megjelenítették azokat. Szükség volt olyan kollégákra, akik a médiatulajdonosokkal tartják a kapcsolatot, kialkudják (szakmai szlogenben: lenegózzák) a hirdetési árakat, megrendelik a hirdetési helyeket, és ellenőrzik a számlákat. A reklámügynökségi médiamunka tehát a gyakorlati kérdések megoldását, a mai terminológia szerint a [médiavásárlás]át jelentette. A médiakutatást is felvállaló kutatócégek révén a médiások feladata azonnal kibővült: előtérbe került a reklámok hatékony elhelyezésének kérdése, hol, mikor hogyan és mennyiért érjük el a [fogyasztó]t. Ma, a médiaügynökségek korában a médiások szerepe, léte már megkérdőjelezhetetlen.

 

Ha az ügynökség úgy határoz, hogy [sajtó]hirdetésre van szükség:

 

- A médiatervező dönti el, hogy mely lapokban hányszor, mikor és mennyi ideig jelenjen meg a hirdetés.

- A médiavásárló ellenőrzi, hogy a tervezett számokban vannak-e [reklámhely]ek, letárgyalja a megjelenések árát, a helyét, megrendeli a hirdetést.

- A médiavásárló vagy a traffic eljuttatja a nyomdakész anyagot a kiadóhoz.

- Ha megjelenik a hirdetés, a médiavásárló ellenőrzi azt, a ha minden rendben talál, elindítja a számlázási folyamatot.

 

A médiaosztály, -részleg, -divízió (vagy médiaügynökség) feladata, hogy meghatározza,a hirdetések hogyan helyezhetőek el  optimálisan a különböző [médium]okban - ezt nevezzük médiatervezésnek -,valamint hogy a tervezett  médiumokban az árakat letárgyalja, megrendelje a kampányt , ellenőrizze a reklámmegjelenéseket, majd elindítsa a számlázási folyamatot. A médiamunka a [marketingkommunikáció]s tevékenységnek ugyanúgy szerves része, mint a stratégiai tervezés vagy a kreatívkoncepciók megalkotása: minden döntéshez a hirdetett márka piaci és [kommunikáció]s helyzetének ismerete szükséges.

 

A médiaosztály, illetve az ügynökség felépítése hasonlít a full service ügynökség többi részlegének szerkezetéhez. Igazgatójának irányítása alatt több ügyfélcsoport, valamint egyéb funkciókat ellátó csapatok is dolgoznak."


A "klasszikus [reklámügynökség] egyik leggyorsabban fejlődő részlege a médiaosztály, azaz a [média] volt. A múlt idő használatát nem az indokolja, hogy temetnünk kell a médiát, sőt. Az egykori médiarészlegek döntő többsége - elsősorban a nemzetközi ügynökségek esetében - mára ugyanis levált a full service reklámügynökségről, és önálló céggé, médiaügynökséggé alakult.

 

Hogy is kezdődött? Egy reklám[kampány] elkészítésénél magától értetődő volt, hogy a [reklám]ok hatékony elhelyezéséhez is szakemberek kellenek. A médiaosztályokat az az igény hívta életre, hogy az elkészült reklámanyagokat el kell juttatni a különböző [médiumok]hoz, amelyek aztán megjelenítették azokat. Szükség volt olyan kollégákra, akik a médiatulajdonosokkal tartják a kapcsolatot, kialkudják (szakmai szlogenben: lenegózzák) a hirdetési árakat, megrendelik a hirdetési helyeket, és ellenőrzik a számlákat. A reklámügynökségi médiamunka tehát a gyakorlati kérdések megoldását, a mai terminológia szerint a [médiavásárlás]át jelentette. A médiakutatást is felvállaló kutatócégek révén a médiások feladata azonnal kibővült: előtérbe került a reklámok hatékony elhelyezésének kérdése, hol, mikor hogyan és mennyiért érjük el a [fogyasztó]t. Ma, a médiaügynökségek korában a médiások szerepe, léte már megkérdőjelezhetetlen.

 

Ha az ügynökség úgy határoz, hogy [sajtó]hirdetésre van szükség:

 

- A [médiatervező] dönti el, hogy mely lapokban hányszor, mikor és mennyi ideig jelenjen meg a hirdetés.

- A médiavásárló ellenőrzi, hogy a tervezett számokban vannak-e [reklámhely]ek, letárgyalja a megjelenések árát, a helyét, megrendeli a hirdetést.

- A médiavásárló vagy a traffic eljuttatja a nyomdakész anyagot a kiadóhoz.

- Ha megjelenik a hirdetés, a médiavásárló ellenőrzi azt, a ha minden rendben talál, elindítja a számlázási folyamatot.

 

A médiaosztály, -részleg, -divízió (vagy médiaügynökség) feladata, hogy meghatározza,a hirdetések hogyan helyezhetőek el  optimálisan a különböző médiumokban - ezt nevezzük [médiatervezés]nek -,valamint hogy a tervezett  médiumokban az árakat letárgyalja, megrendelje a kampányt , ellenőrizze a reklámmegjelenéseket, majd elindítsa a számlázási folyamatot. A médiamunka a [marketingkommunikáció]s tevékenységnek ugyanúgy szerves része, mint a stratégiai tervezés vagy a kreatívkoncepciók megalkotása: minden döntéshez a hirdetett [márka] [piac]i és [kommunikáció]s helyzetének ismerete szükséges.

 

A médiaosztály, illetve az ügynökség felépítése hasonlít a full service ügynökség többi részlegének szerkezetéhez. Igazgatójának irányítása alatt több ügyfélcsoport, valamint egyéb funkciókat ellátó csapatok is dolgoznak."


 

Idézet Incze Kinga - Pénzes Anna: A reklám helye 2.0 c. könyvéből, http://www.areklamhelye.hu/


Idézet [Incze Kinga] - [Pénzes Anna]: A reklám helye 2.0 c. könyvéből, http://www.areklamhelye.hu/










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta