Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: online fókuszcsoport
Verzió: 3  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-10-08 19:47:12
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

 

Online fókuszcsoportos kutatás (Online Focus Group Survey):

 

A [fókuszcsoportos kutatás] a [kvalitatív kutatás]i megoldások legnépszerűbb formája. A technika előrehaladtával, az [internet] gyors terjedésével a [piackutatás]i megoldások területén is mind több fejlesztés lát napvilágot. Az online fókuszcsoportos interjú is egyike ezen újdonságoknak. A cél és a módszer alapvetően megegyszezik az offline fókuszcsoportnál leírtakkal; csoportos beszélgetés, amelyen általában 8-10 (minicsoportok esetében 4-6) személy vesz részt, akik elmondják korábbi tapasztalataikat, véleményeiket, érzéseiket, meggyőződéseiket egy adott [termék]kel, [szolgáltatás]sal, koncepcióval, [reklám]mal, szituációval kapcsolatban.


A [fókuszcsoportos kutatás] a [kvalitatív kutatási módszer]ek legnépszerűbb formája. A technika előrehaladtával, az [internet] gyors terjedésével a [piackutatás]i megoldások területén is mind több fejlesztés lát napvilágot. Az online fókuszcsoportos interjú is egyike ezen újdonságoknak. A cél és a módszer alapvetően megegyszezik az offline fókuszcsoportnál leírtakkal; csoportos beszélgetés, amelyen általában 8-10 (minicsoportok esetében 4-6) személy vesz részt, akik elmondják korábbi tapasztalataikat, véleményeiket, érzéseiket, meggyőződéseiket egy adott [termék]kel, [szolgáltatás]sal, koncepcióval, [reklám]mal, szituációval kapcsolatban.


 

Az online fókuszcsoport abban tér el a hagyományos megoldástól, hogy a beszélgetés színhelye ekkor egy virtuális szoba, ahol a moderátor irányításával az interneten, írásban történik a véleménycsere.


Az online fókuszcsoport abban tér el a hagyományos [fókuszcsoportos interjú]tól, hogy a beszélgetés színhelye ekkor egy virtuális szoba, ahol a [moderátor] irányításával az interneten, írásban történik a véleménycsere.


 

A módszer legfőbb előnyeként a következőket szokták említeni:
  • őszintébb válaszok születnek
  • segítségével könnyedén legyőzhetőek a földrajzi távolságok
  • kiszűrhetőek a véleményvezérek
Az online csoportbeszélgetés alatt is alkalmazhatjuk a fókuszcsoportos kutatásoknál megismert játékos megoldásokat a vélemények feltárására. Ilyenek lehetnek többek között az asszociációs feladatok, a mondatkiegészítés, a képek szövegekhez társítása vagy sorba rendezése, filmek, hanganyagok értékelése.

 

 

 


 

Sajtócikk/vélemények az online fókuszcsoportos kutatásról: www.nrc.hu/hirek

 

 

Sajtócikk/vélemények az online fókuszcsoportos kutatásról: www.nrc.hu/hirek

 









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta