Bezár [x]
Már 2518 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A májusban közzétett reklámadó tervezet szerint a reklám közzétevőjének adót kell fizetnie bevétele után. Az adó alanya tehát, aki "a reklám közzétételére alkalmas eszközökkel rendelkezik és ezek segítségével a reklámot megismerhetővé teszi".

 

A reklámadó mértéke sávosan alakul:

  • 1 milliárd forint alatti bevétel esetén 0%
  • 1-5 milliárd forint között 1%
  • 5-10 milliárd forint között 10%
  • az adóalap 10 milliárd forint feletti részére 20%

A reklámadó leginkább a két nagy televíziós kereskedelmi csatornát érinti. Az RTL Klub 29 milliárd forintos árbevételt könyvelt el az utóbbi években, a [TV2]? az utóbbi években 16-21 milliárd forint közötti árbevételt. A két csatornát így a legmagasabb, 20 százalékos adó terhelné. A legnagyobb adófizető mögöttük a Sanoma Média és a Hír Tv lehet, de érintheti a Google-t és a Facebookot is.

 

 

A reklámadó terve már korábban is felmerült, először 2000-ben. A reklámadó mostani bevezetését a túlzottdeficit-eljárás megszüntetésére és a közteherviselésre való hivatkozással vezetnék be. Az adóból várhatóan 10 milliárd forint alatti bevétel várható.

 

 

A legnagyobb adófizetők listája a Napi Gazdaság és a Céginfó adatbázisa alapján (forrás):

 

 Cég  Árbevétel (millió Ft)**  Reklámadó (millió Ft)*  Adóterhelés (adó/árbevétel)
M-RTL Zrt. (RTL Klub) 29 205 4 381 15,0%
MTM-SBS zrt. (TV2) 16 265 1 793 11,0%
Sanoma Media Budapest Zrt. 18 227 451 2,5%
HírTV ZRt. 8 886 429 4,8%
Viasat Hungária Zrt. 8 179 358 4,4%
Ringier Kft. 13 660 223 1,6%
R-Time Kft. 5 706 111 1,9%
Pannon Lapok Társasága Kft. 9 949 40 0,4%
RTL Kábeltelevízió Kft. 4 655 37 0,8%
Publimont Kft. 4 360 34 0,8%
Origo Zrt. 4 034 30 0,8%
ESMA Zrt. 4 032 30 0,8%
AS-M Kft. (Axel Springer) 7 516 28 0,4%
AS-B Kft. (Axel Springer) 7 418 27 0,4%
Epamedia Hungary Zrt. 3 667 27 0,7%
Lapcom Kft. 7 284 26 0,4%
ATV zrt. 2 608 16 0,6%
MTG Metro Gratis Kft. 2 492 15 0,6%
Index.hu Zrt . 2 310 13 0,6%
Sanoma Digital Hungary Zrt. 2 100 11 0,5%
Népszabadság Zrt. 3 830 9 0,2%
Híd Rádió ZRt. 1 866 9 0,5%
HVG Kiadó ZRt. 3 380 7 0,2%
Rádió 1 Kft. 1 406 4 0,3%
Nemzet Kft. 2 733 4 0,1%
Mahir Zrt. 1 213 2 0,2%
Hungaroplakát Kft. 1 117 1 0,1%
Théma Lapkiadó Kft. 1 109 1 0,1%
Szuperinfó Média Kft. 1 053 1 0,1%
 Összesen  180 259  8 116  4,5%
 * becslés, a lapkiadóknál - kivéve az ingyenes lapokat - az árbevétel felére becsültük a hirdetési bevételt,  a többieknél a teljes árbevétel alapján számoltunk
** árbevétel éve: 2011
Forrás: Céginfo.hu, Napi Gazdaság-gyűjtés


A szócikkhez társított címkék:
reklámadó , reklámadó mértéke , rtl klub , tervezet , tv2
Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta