Bezár [x]
Már 2518 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: The best job in the world kampány
Verzió: 11  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-11-04 20:12:55
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

 

 

Kampány címe: The best job in the world (A világ legjobb állása)
Ügyfél: Tourism Queensland
Termék: Az ausztrál Nagy-korallzátony (Great Barrier Reef) szigetei (azon belül kiemelten a Hamilton sziget)
Kampány készítője: Cumminsnitro Brisbane, Australia
Díj: [Cannes-i Reklámfesztivál] 2009, [Cyber Lions], [Direct Lions] és [PR Lions] Grand Prix, 2009

 

 

Feladat:

  • Ausztrália Queensland tartományának és annak kevésbé ismert turisztikai látványosságainak, a Nagy-korallzátony szigeteinek megismertetése
  • Figyelemfelhívás a Nagy-korallzátony sérülékenységére
nbsp;

 Megoldás: Egy nemzetközi álláshirdetés: "a világ legjobb állása". Azaz meghirdettek egy állást, amely a következőket tartalmazta:

  • Pozíció: fél évig a szigetek "gondnoka", akinek feladata, hogy tevékenységével promótálja a szigeteket
  • Helyszín: Nagy korallzátony, Queensland / Ausztrália
  • Fizetés: 150.000 ausztrál dollár (23,028,636.56 HUF) 6 hónapos szerződéssel
  • Feladatok: halak etetése, medence kitakarítása, posta összegyűjtése, blog írása
  • Jelentkezés: bárki jelentkezhetett, a YouTube-ra kelle egy 1 perces videót feltölteni



 

A kampány több szempontból szokatlan: eltér a turisztikai hirdetéseknél megszokott 4S (sex, sea, sand, sun) látványvilágú megközelítéstől, és ehelyett egy kinézetét tekintve természetszerűleg szimpla, tartalmilag viszont igen kecsegtető álláshirdetésben a potenciális célcsoport - pl. a távolabbi utazásokat is megfizetni képes réteg: fiatal, de már munkaképes korú, rendszeres internetező - elvágyódására épít ("de jó lenne fél évre mindent itt hagyni, és egy egzotikus szigeten valamilyen hétköznapi - akár fizikai - munkát végezni!"), ami a jelentkezések nagy számát eredményezte. (Persze a paradicsomi időtöltésért felajánlott relatíve magas fizetés is motiváló volt.) De természetesen a "Best job..." kampány nem csak a(z aktív) jelentkezők, hanem - egy szélesebb értelemben tekintett közönségként - a szavazók és a kampánnyal (passzívan) a sajtó és közterületi hirdetéseken, illetve az interneten a YouTube-on, Twitteren, illetve a Facebookon találkozók számára is muníciót adott, hiszen rengeteg felhasználói tartalom készült. Valamint a kampány lezárulta után is tovább viszi a témát, lévén, hogy a kiválasztott győztes az "Island caretaker blog"-on számol be a napi élményeiről.


A [kampány] több szempontból szokatlan: eltér a turisztikai hirdetéseknél megszokott 4S (sex, sea, sand, sun) látványvilágú megközelítéstől, és ehelyett egy kinézetét tekintve természetszerűleg szimpla, tartalmilag viszont igen kecsegtető álláshirdetésben a potenciális [célcsoport] - pl. a távolabbi utazásokat is megfizetni képes réteg: fiatal, de már munkaképes korú, rendszeres internetező - elvágyódására épít ("de jó lenne fél évre mindent itt hagyni, és egy egzotikus szigeten valamilyen hétköznapi - akár fizikai - munkát végezni!"), ami a jelentkezések nagy számát eredményezte. (Persze a paradicsomi időtöltésért felajánlott relatíve magas fizetés is motiváló volt.) De természetesen a "Best job..." kampány nem csak a(z aktív) jelentkezők, hanem - egy szélesebb értelemben tekintett közönségként - a szavazók és a kampánnyal (passzívan) a [sajtó] és [közterületi hirdetés]eken, illetve az [internet]en a [YouTube]-on, [Twitter]en, illetve a [Facebook]on találkozók számára is muníciót adott, hiszen rengeteg felhasználói tartalom készült. Valamint a kampány lezárulta után is tovább viszi a témát, lévén, hogy a kiválasztott győztes az "Island caretaker blog"-on számol be a napi élményeiről.


 

Eredmény (2009 májusáig):

  • 36.648 jelentkező 201 országból 610 órányi promóciós videót generálva,

  • 36.648 jelentkező 201 országból 610 órányi [promóció]s videót generálva,

  • 450.000 fölötti szavazat a győztesre,
  • 56 nap alatt 6.849.504 egyedi látogató, 47.548.514 oldalletöltés,
  • A Google találatok száma a "best job in the world island" kifejezésre 52.500.000 találatot ad, 231.355 blogbejegyzést és 4.360 hírcikket,
  • A médiában szereplés több mint 100millió US $-t tett ki, míg a kampány összesen 1.2 millió US $-t.

  • A [médiá]ban szereplés több mint 100millió US $-t tett ki, míg a kampány összesen 1.2 millió US $-t.

  • Az állás nyertese: Ben Southall (34 éves charity fundraiser, Petersfield, Hampshire, UK)

 

A kampány tervezői:

 

Név

Név

Vállalat

Vállalat

Pozíció

Pozíció

Ralph Barnett

Ralph Barnett

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Art Director

Art Director

Merrin Mccormick

Merrin Mccormick

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Copywriter

Copywriter

Cristian Staal

Cristian Staal

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Art Director

Art Director

Darren Mccoll

Darren Mccoll

Cumminsnitro

Cumminsnitro

National Strategy/Planning Director

National Strategy/Planning Director

Anne-Maree Wilson

Anne-Maree Wilson

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Account Director

Account Director

Edwina Gilmour

Edwina Gilmour

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Account Director

Account Director

Nancy Hartley

Nancy Hartley

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Creative Director

Creative Director

James Burchill

James Burchill

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Creative Director

Creative Director

Jason Kibsgaard

Jason Kibsgaard

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Senior Digital Producer

Senior Digital Producer

Adam Ford

Adam Ford

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Account Director

Account Director

Matt Farrugia

Matt Farrugia

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Senior Digital Producer

Senior Digital Producer

Horia Traian

Horia Traian

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Head of Technology

Head of Technology

Glen Peterson

Glen Peterson

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Senior Developers

Senior Developers

Anton Ward

Anton Ward

Cumminsnitro

Cumminsnitro

Senior Developers

Senior Developers

 

 

Kapcsolódó linkek:


Kapcsolódó linkek:


 




Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta