Márkafelépítés:
Az Ulpius-ház Könyvkiadót 1998-ban hozta létre Kepets András. A kiadó nevét Szerb Antal Utas és holdvilág című regényének hőseiről kapta. Az Ulpius-ház üstökösként robbant be a magyar könyvkiadásba: míg az első évben még csak 4, a másodikban már 22, a harmadikban 45 könyvet adott ki. Tavaly már nyolcvan fölött volt az Ulpius-kiadványok száma. A kiadó hamar felhívta magára a figyelmet egységes és vonzó arculatával, igényes kínálatával s a könyvek jellegzetes, messziről is felismerhető borítóival. Mindez szerepet játszhatott abban, hogy 2002-ben a könyvszakma döntése alapján az Ulpius-ház az Év kiadója lett.
Az Ulpius-ház sikerének titka elsősorban az általa kiadott könyvek összetételében keresendő: nívós szépirodalmi műveket és szórakoztató irodalmi alkotásokat ad ki, melyek szélesebb olvasókörre is számíthatnak. Kiemelt célközönségének tekinti a színvonalas szórakoztató könyveket kedvelő női olvasókat. Az úgynevezett Ulpius-arculat egyik jellemzője, hogy preferálja a szokatlan, különleges, helyenként tabudöntögető könyveket.