Személyes információk:
Vértes János
Adverticum Zrt, elnök
Végzettségét tekintve okleveles matematikus, valamint színháztörténész, tevékenységét tekintve a hetvenes-nyolcvanas években programozó, a hetvenes évek közepétől pedig újságíró, előbb egy megyei napilapnál, városi hetilapnál, városi televíziónál, később egyre inkább informatikai szakterületen.
Alapítója és főszerkesztője az 1991-ben indított VGA Monitor hetilapnak, az 1996-ban indított Internet Kalauz és Business Online folyóiratoknak. Elindítója az online informatikai hírszolgáltatásnak: a vgamonitor.hu 1996-tól 2004-ig volt olvasható, a Prím Online (prim.hu) különféle szolgáltatásaival (köztük a letoltes.com-mal) pedig 1998-ban indult és ma is működik.
Az 1991-ben alapított Prím Kiadó Vértes János (és csapattársai) irányítása alatt több változáson ment keresztül, ezek közül a legjelentősebb, amikor 2000-2001-ben az online és off-line újságok helyett az online kiadványokhoz kifejlesztett [szoftver]?ek, szolgáltatások váltak a cég húzóerejévé, s ennek eredményeképp alakult át a korábbi kiadó online alkalmazás-szolgáltatóvá, Adverticum Zrt-vé. Az Adverticum szolgáltatási portfóliója 2007-ben tovább tisztult, Vertika Alkalmazás-szolgáltató Kft. néven kivált belőle mindaz, ami a tartalom-szolgáltatáshoz kapcsolható, és maradt az Adverticum Zrt-ben minden ami AdServer, beleértve a cég új termékét, az AdProxyt, vagy az olyan kiegészítő szolgáltatásokat, mint az AdProfile, AdStat.
Szakmai előmenetel:
Korábbi munkahelyek:
- 1991-2001 Prím Kiadó - igazgató; Internet Kalaz, Business Online, Monitor - főszerkesztő
- 1986-1991 IDG, Computerworld-Számítástechnika - főmunkatárs; Mikrovilág - főszerkesztő
- 1989-1993 Fehérvári Hét - főszerkesztő
- 1977-1986 Fejér megyei Hírlap kulturális rovatvezető, főmunkatárs
- 1973-1977 Volán 14. sz. V. (Székesfehérvár) programozó csoportvezető
- 1972-1973 Videoton - programozó
Egyéb tudnivalók:
A 2009. október 13-14-én megrendezésre kerülő Internet Hungary 2009 program előadója. Előadásának címe: A háromszög spirál I. Új típusú találkozások. 2010 tavaszán a SZEK.org (Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért) konferenciáján és a Média Hungaryn is előad. Az utóbbin az egyik előadásának kulcsszava a "behavioral editing", a másiké pedig a remargeting/retargeting fogalmakat is magában foglaló MORE (Marketing Optimalisation by Reactions of Endusers) technológia.
Kapcsolódó információ:
Kapcsolódó link: http://adverticum.com