Bezár [x]
Már 2520 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: vírusmarketing
Verzió: 9  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2019-12-09 07:04:40
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Általában a vírusmarketingről:
 

A vírusmarketing - a [szájreklám] mellett - a [gerillamarketing] kiemelt területe.


Általában a vírusmarketingről:


 

A kifejezést általában olyan [gerillamarketing]es eszköz és [kampány] leírására használják, amely az [internet]en vagy mobil[kommunikáció]s eszközökön jelenik meg. A vírusmarketinggel kapcsolatos területek például a videók (pl. mms-ben) és videómegosztó oldalak, [e-mail]-ek, [közösségi portál]ok, a [blog]ok, amatőr(nek látszó) [weboldal]ak, chat roomok (csevegőszobák) és [fórum]ok. A szó eredetileg  ingyenes e-mail szolgáltatások (elsőként 1996-ban a Hotmail.com) [marketing]gyakorlatára utalt, amelyekben a kimenő e-mailek aljára automatikusan generált üzenetben hívták fel a szolgáltatásra a figyelmet. Ez az egyszerű kommunikációs aktivitás olyan folyamatokat indított be, amelyek terjedése leginkább egy járványhoz hasonlítható.



A vírusmarketing - a [szájreklám] mellett - a [gerillamarketing] kiemelt területe.


 

Másként megfogalmazva: "Vicces videókba, képekbe, flash animációkba, hangfájlokba, zenékbe vagy csak szimplán írásos pletykába ágyazunk [reklámüzenet]eket, amelyek humorosak, érdekesek, meghökkentők, tehát mindenképpen érdeklődésre tarthatnak számot, szóbeszédet gerjesztenek, majd ezeket online platformokon, ill. más digitális csatornákon kezdjük terjeszteni."

HipeRV, a [Reklámvonal] digitális média különszáma (Kaizer-Cseh-Varga: [Buzz] a magyar kibertérben)



A kifejezést általában olyan [gerillamarketing]es eszköz és [kampány] leírására használják, amely az [internet]en vagy mobil[kommunikáció]s eszközökön jelenik meg. A vírusmarketinggel kapcsolatos területek például a videók (pl. mms-ben) és videómegosztó oldalak, [e-mail]-ek, [közösségi portál]ok, a [blog]ok, amatőr(nek látszó) [weboldal]ak, chat roomok (csevegőszobák) és [fórum]ok. A szó eredetileg  ingyenes e-mail szolgáltatások (elsőként 1996-ban a Hotmail.com) [marketing]gyakorlatára utalt, amelyekben a kimenő e-mailek aljára automatikusan generált üzenetben hívták fel a szolgáltatásra a figyelmet. Ez az egyszerű kommunikációs aktivitás olyan folyamatokat indított be, amelyek terjedése leginkább egy járványhoz hasonlítható.



 

Módszere, jellemzői:

A(z online) vírusmarketing szakít a hagyományos kommunikációs módszerrel, és egészen más módon juttatja el a reklámüzenetet a [fogyasztó]hoz, mint a klasszikus [média]: nem vásárolt médiafelületeken keresztül kommunikál (bár az ún. "[seeding]", tehát elindító fázisban sok esetben érdemes hagyományos módon is megjelenni), hanem az üzenet "erejére" és a [célközönség] aktivitására építve jut el minél több emberhez.


Másként megfogalmazva: "Vicces videókba, képekbe, flash animációkba, hangfájlokba, zenékbe vagy csak szimplán írásos pletykába ágyazunk [reklámüzenet]eket, amelyek humorosak, érdekesek, meghökkentők, tehát mindenképpen érdeklődésre tarthatnak számot, szóbeszédet gerjesztenek, majd ezeket online platformokon, ill. más digitális csatornákon kezdjük terjeszteni."

HipeRV, a [Reklámvonal] digitális média különszáma (Kaizer-Cseh-Varga: [Buzz] a magyar kibertérben)


 

Módszere, jellemzői:

A(z online) vírusmarketing szakít a hagyományos kommunikációs módszerrel, és egészen más módon juttatja el a reklámüzenetet a [fogyasztó]hoz, mint a klasszikus [média]: nem vásárolt médiafelületeken keresztül kommunikál (bár az ún. "[seeding]", tehát elindító fázisban sok esetben érdemes hagyományos módon is megjelenni), hanem az üzenet "erejére" és a [célközönség] aktivitására építve jut el minél több emberhez.


További jellemző, hogy az online vagy mobil vírus üzenet a [kampány] indítását követően "magára hagyja" az üzenetet a fogyasztókkal. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kampány elindítását követően a vírus marketernek (a vírus marketing kampányt indító személynek) egy idő után nem lesz lehetősége a kampány irányítására, befolyásolására. A vírusmarketing üzenet, ahogy kijutott az [internet]re vagy a mobiltelefóniába, önálló életre kel, hiszen a terjedésében nem a kiválasztott média játszik szerepet, hanem az reklámüzenet befogadói.
Éppen ezért vírusmarketing nem alkalmas bármilyen [marketingkommunikáció]ra, hiszen például a határidős [promóció]k esetén könnyen előfordulhat, hogy még évekkel a promóció lezárulta után is kering a vírus, ami ekkor már akár negatív hatással is lehet a cégre vagy a [márká]ra.

Éppen ezért vírusmarketing nem alkalmas bármilyen [marketingkommunikáció]ra, hiszen például a határidős [promóció]k esetén könnyen előfordulhat, hogy még évekkel a promóció lezárulta után is kering a vírus, ami ekkor már akár negatív hatással is lehet a cégre vagy a [márká]ra.

 

Szereplők:

A reklámüzenet, avagy a vírus marketing film (kép, zene, szöveg stb.) befogadóinak szerepe, hogy megnézzék és továbbítsák az üzenetet más fogyasztó(k)nak.

A vírus útja: a vírus marketertől indul el, és egészen addig tart, amíg vagy már nem ér el további csomópontot, vagy már csak ugyanazokhoz a csomópontokhoz ér el még egyszer. Ebben az esetben ugyanis a már elért csomópont nem továbbítja újra azt az üzenetet, hiszen ezt már megjelenítette (pl. blogban) vagy már látta (személy esetén).

A csomópont (hub) olyan felhasználó vagy internetes oldal stb., amin keresztül további befogadóhoz jut el üzenetünk. Egy csomópont annál értékesebb, minél több befogadóhoz jut el általa a [kommunikáció] tárgya.


Szereplők:

A reklámüzenet, avagy a vírus marketing film (kép, zene, szöveg stb.) befogadóinak szerepe, hogy megnézzék és továbbítsák az üzenetet más fogyasztó(k)nak.

A vírus útja: a vírus marketertől indul el, és egészen addig tart, amíg vagy már nem ér el további csomópontot, vagy már csak ugyanazokhoz a csomópontokhoz ér el még egyszer. Ebben az esetben ugyanis a már elért csomópont nem továbbítja újra azt az üzenetet, hiszen ezt már megjelenítette (pl. blogban) vagy már látta (személy esetén).

A csomópont (hub) olyan felhasználó vagy internetes oldal stb., amin keresztül további befogadóhoz jut el üzenetünk. Egy csomópont annál értékesebb, minél több befogadóhoz jut el általa a [kommunikáció] tárgya.



A továbbított formátum:


A továbbított formátum:


e-mail, [sms], [mms] (benne például [weboldal] címével), videófájl (mpg, avi stb.), zene- vagy egyéb audiófájl (mp3), [flash] fájl (pl. játékoknál), exe fájl, word dokumentum, xls, pps/ppt.

Témája:

szórakoztató [információ] vagy [hír], breaking-news, bennfentes(nek tűnő) információ, üzletek akciói, technikai "kütyük", sokkoló téma, humor, zene, intim tartalom, celebek stb.

 

Mérőszáma:

pass-along rate, minél magasabb ez a ráta, annál több egyén adta át az adott üzenetet/fájlt.


Témája:

szórakoztató [információ] vagy [hír], breaking-news, bennfentes(nek tűnő) információ, üzletek akciói, technikai "kütyük", sokkoló téma, humor, zene, intim tartalom, celebek stb.

 

Mérőszáma:

pass-along rate, minél magasabb ez a ráta, annál több egyén adta át az adott üzenetet/fájlt.




 

Kapcsolódó linkek:




Vírusreklám-filmek:



A Neo Interactive online marketing ügynökség vírusreklám-film válogatása a Reklámzabálók rendezvényre:



 

Viral and buzz marketing association: http://www.vbma.net/


Viral and buzz marketing association: http://www.vbma.net/





Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta